کد خبر: ۶۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

شرط عراق برای بازگشت اتباع خود از ایران

عراق روز یکشنبه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از وضع شروط جدید برای اتباع خود که از ایران به کشور باز می گردند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام مسوول عراقی روز یکشنبه در گفت و گو با اسپوتنیک اعلام کرد که ۱۵ روز قرنطینه برای مسافران برگشتی از ایران در نظر گرفته شده است تا از مبتلا نشدن آنها به ویروس کرونا اطمینان حاصل شود.

این شرط عراق بر شهروندان بازگشتی خود از طریق گذرگاه های مرزی به ویژه مهران و شلمچه شامل امضای تعهد نامه برای ۱۵ روز قرنطینه و تقبل هزینه تمامی آزمایش های پزشکی برای اطمینان از مبتلا نبودن به ویروس کرونا است.

شرط عراق برای بازگشت اتباع خود از ایران

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق روز گذشته (شنبه) از شناسایی و ثبت پنج مورد آلودگی جدید به ویروس کرونا در بغداد و استان بابل خبر داد.

بر اساس این گزارش، آلودگی این افراد به ویروس کووید ۱۹ پس از انجام آزمایش های تب سنجی و نمونه برداری لازم مثبت و قطعی تشخیص داده شد و اکنون در مراکز بهداشتی تحت درمان قرار دارند.

وزارت بهداشت عراق پیش از این هفت مورد از آلودگی به ویروس کرونا (پنج مورد کرکوک و دو فقره در بغداد) را اعلام کرده بود.

با ثبت این پنج مورد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به ۱۲ مورد رسید.

در همین حال کمیته بحران دولت عراق چهارشنبه گذشته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همه مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور را به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

همچنین مقرر شد که مراکز پرازدحام مانند سینماها، کافه ها، کلوپ ها و مکان های عمومی شلوغ تعطیل شود.

وزارت امور خارجه عراق نیز اعلام کرد که خدمات کنسولی به دلیل ترس از گسترش کرونا ناشی از مراجعات حضوری به این بخش از امروز یکشنبه به مدت یک هفته لغو خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین