کد خبر: ۶۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

تاثیر ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه کشور گفت: کمبود ویتامین D می‌تواند توان ایمنی بدن را کاهش دهد. بنابراین اگر کمبود ویتامین D داشته باشیم مقابله با ویروس‌کرونا برای بدن سخت‌تر می‌شود.
تاثیر ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز با تاکید بر لزوم آگاهی سطح سرمی ویتامین D که نقش تعیین کننده ای برای تصمیم به مصرف مکمل ویتامین D برای مقابله با ویروس کرونا دارد، گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه و شروع ویروس کرونا بهتر است از سطوح سرمی کافی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر کمبود ویتامین D در بدن وجود دارد پیشنهاد این است که ویتامین D دریافتی با مشاوره متخصص تغذیه به صورت مکمل دریافت شود.

این استاد دانشگاه پیشنهاد کرد: تامین ویتامین D کافی از طریق غذا واقعاً امکان پذیر نیست؛ ویتامین D به صورت سنتز پوستی در نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب ساخته می‌شود و منظور ما از آفتاب مستقیم، آفتابی است که بیشتر در تابستان داریم و بدون ابر و شیشه و به صورتی که حداقل پنج درصد بدن در معرض آفتاب قرار گیرد. بنابراین خیلی از مواقع از طریق آفتاب مستقیم بخصوص در شهرهای صنعتی امکان تامین ویتامین D در بدن امکان پذیر نیست و ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد نیاز روزانه آن، از طریق غذا به طور کافی و آن مقدار که می‌خواهیم تامین نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد این است که از طریق مکمل با مشورت مشاورین و متخصصین تغذیه جبران شود.

بنابر اعلام روابط عمومی انستیتو و دانشکده علوم تغذیه، وی درخصوص چگونگی دریافت ویتامین D برای کودکان افزود: ویتامین D به اشکال مختلف موجود است؛ هم فرم پاستیل و هم مکمل هایی مانند مکمل های مولتی ویتامین مینرال یا مکمل های تک مینرالی یا تک ویتامینی مثل ویتامین D که لازم است هنگام مصرف به برچسب و دُز آن هم توجه لازم صورت گیرد.

میرزای رزاز در خاتمه تصریح کرد: مطالعات نشان داده‌اند که دریافت روزانه ویتامین D برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری به صورت مصرف روزانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحدی تاثیر بیشتری نسبت به دریافت مگا دوزهای ۵۰ هزار واحدی ماهانه، دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین