کد خبر: ۶۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
معاون سازمان راهداری اعلام کرد

برفی شدن نیمه شمالی کشور/ همچنان احتمال سقوط بهمن وجود دارد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش برف طی ۲۴ ساعت آینده در محورها و جاده‌ها در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم به خاطر شرایط جوی و در راستای رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعلاً سفرهای خود را به تاخیر بیاندازند.
برفی شدن نیمه شمالی کشور/ همچنان احتمال سقوط بهمن وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

حیدر مطاعی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از بامداد امروز (دوشنبه) تا ۲۴ ساعت آینده سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود و تقریبا نیمه شمالی کشور و محورهای مواصلاتی آن را سفیدپوش خواهد کرد.

وی افزود: سامانه بارشی جدید از شمال غربی و غرب کشور وارد شده و ابتدا استان های کردستان، لرستان و آذربایجان غربی را درگیر برف می کند و نهایتاً طی ۲۴ ساعت گذشته با عبور از نیمه شمالی کشور همه محورهای مواصلاتی را با بارش برف و باران همراه خواهد کرد.

تا پایان امسال همچنان احتمال سقوط بهمن وجود دارد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به بارش های صورت گرفته و وضعیت و شرایط جوی، تا پایان امسال احتمال سقوط بهمن در برخی محورهای مواصلاتی استان‌های شمالی مانند جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه وجود دارد اما این احتمال آنقدر بالا نیست و سقوط بهمن مانند هفته‌های گذشته شدید نیست از سوی دیگر طی ۲۴ ساعت آینده بارش برف شدید و کولاک در جاده های کشور پیش بینی نشده که بخواهیم محدودیت ترافیکی یا تردد برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

مطاعی گفت: از همه مردم می‌خواهیم که به خاطر شرایط جوی و اینکه پیش بینی می شود در نیمه شمالی کشور بارش برف تا بیش از ۳۰ سانتیمتر نیز اتفاق بیفتد و در راستای توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حتی الامکان سفرهای غیر ضروری خود را انجام ندهند یا به تاخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه همه راهداران و پرسنل راهداری در نیمه شمالی کشور به صورت آماده باش کامل در محورهای مورد نظر مستقر شده‌اند، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت آینده به تدریج سامانه بارشی وارد شده به کشور از شمال شرقی خارج خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین