کد خبر: ۶۳۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

بهداشت اعلام کند، آرایشگاه‌ها به دلیل کرونا تعطیلی می‌شوند

ترس از انتقال و شیوع ویروس کرونا و تاکید وزارت بهداشت برای پرهیز از هرگونه تجمع، موجب شده تا برخی صنوف که سال های گذشته در آستانه شب عید بسیار شلوغ و پرتب و تاب بودند، در انزوا بروند.
بهداشت اعلام کند، آرایشگاه‌ها به دلیل کرونا تعطیلی می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از این صنوف آرایشگاه های زنانه و مردانه است که شاید عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی آنها به دلیل نزدیکی فاصله بین آرایشگر و مشتری به راحتی می تواند بر شیوع این بیماری دامن بزند.

به اعتقاد برخی کارشناسان بهداشت، سالن‌های آرایشی زنانه و مردانه یکی از اماکن پرخطر برای انتقال این ویروس است و به طور قطع جایی که آرایشگر در فاصله‌ای به مراتب کمتر از یک متر با مشتری خود در تماس است، به طور قطع مراجعات متعدد، می تواند آرایشگاه‌ها را به یکی از بنگاه گسترش این ویروس در شهر تبدیل کند.

رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: در این خصوص با اداره بهداشت و اتاق اصناف، گفتگو تلفنی داشتیم، اما با توجه به اینکه هنوز نامه‌ای مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌ها به ما ابلاغ نشده، بیشتر سعی می کنیم موارد بهداشتی جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در سالن های آرایشی انجام دهیم.

زهره حسن تاش در خصوص اقدامات پیشگیرانه در آرایشگاه های زنانه اصفهان، اظهار کرد: به آرایشگران هشدار داده‌ایم تا مواردی از جمله ضدعفونی کردن محل سالن‌، شست‌وشوی ویژه دست‌ها بعد از انجام کار هر مشتری و استفاده از ماسک را رعایت کنند، از سوی دیگر بازگرداندن بیعانه به مشتریانی که قصد انجام کار خود در شرایط کنونی را ندارند، را به آرایشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ابلاغ رسمی به آرایشگاه ها نشده، نمی‌توانیم نسبت به تعطیلی آرایشگاه های زنانه اقدام کنیم، اما ۱۱ بازرس در سطح شهر مشغول بررسی سالن‌های آرایش هستند تا علاوه بر ارائه آموزش‌های موارد بهداشتی لازم، شرایط آرایشگاه ها را مورد بازرسی قرار دهند.

حسن تاش در خصوص نظارت بر آرایشگاه های زیرزمینی یا بدون تابلو، گفت: ما اجازه ورود به موضوع آرایشگاه‌های زیرزمینی را نداریم، اما در تلاش برای شناسایی و معرفی آنها به اداره تعزیرات و بهداشت هستیم.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه اصفهان همچنین با اشاره به شلوغی این اتحادیه در روزهای پایانی سال، گفت: در تلاشیم تا تصمیم مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای آرایشگاه های زنانه اتخاذ کنیم.

کاهش مشتریان آرایشگاه ها در آستانه شب عید

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های مردانه اصفهان نیز، در این باره به ایسنا، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، تعطیلی آرایشگاه ها زمانی اعلام می‌شود که از سوی اداره بهداشت، دستور صریح ابلاغ شود، در غیر این صورت، به ویژه در آستانه سال نو که معمولا مشتری آرایشگاه‌ها زیاد است، اتحادیه اقدام به تعطیلی واحدهای خود نخواهد کرد.

اصغر شجره‌طوبی تاکید کرد: آرایشگاه های مردانه منتظرند تا اداره بهداشت، هر زمان شرایط ویروس کرونا را بحرانی ارزیابی و اعلام کند، تعطیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه آرایشگران کل سال در انتظار شب عید هستند، تصریح کرد: نمی توانیم آن‌ها را ناامید کنیم، اما هشدارهای لازم برای استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها، وسایل یک بار مصرف و رعایت بهداشت فردی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به آنها داده‌ایم.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های مردانه اصفهان با بیان اینکه مشتریان بیشتر از آرایشگران از شرایط موجود واهمه دارند و مراجعه آنها به آرایشگاه‌ها کمتر شده است، اظهار کرد: آرایشگاه‌ها خواه ناخواه تعطیل هستند، اما رسما اعلام تعطیلی نمی کنیم تا آرایشگرها گلایه ای از اتحادیه نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه وسایل بهداشتی لازم برای مقابله با ویروس کرونا در شرایط کنونی، موجود نیست و اتحادیه دنبال مجهز کردن آرایشگاه‌ها است، گفت: هنوز تجهیزات لازم به دست اتحادیه نرسیده است بنابراین، اکنون که آرایشگران این هزینه‌ را برای پاکسازی محیط و به حداقل رسیدن خطر شیوع کرونا برای مشتریان را انجام می دهد، مناسب است تا مراجعین بیشتر مراعات آرایشگران را کنند.

شجره‌طوبی اظهار کرد: حدود ۴۰ بازرس در اصفهان بر وضعیت آرایشگاه ها به خصوص در شرایط کنونی نظارت دارند، تاکید کرد: در صورت لزوم، اخطار و هشداهای لازم به آرایشگاه ها داده می شود، البته اکنون تمام آرایشگاه ها بدون ‌مشتری هستند و خطای در حال وقوع شناسایی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین