کد خبر: ۶۳۹۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

۴۵ درصد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می‌دهد

 معاون وزیر بهداشت گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می‌دهد، یعنی فرد با علائم مشابه و خفیف به بیمارستان مراجعه می‌کند، اما در بیمارستان به دلیل همجواری با سایر بیماران به کرونا نیز مبتلا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رییسی روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: مردم بدون توصیه پزشک و بدون در نظر گرفتن استانداردها، از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، دوری از تجمعات، خودداری از سفر و تردد بین شهری، پرهیز از مهمانی رفتن و مهمانی دادن و استراحت در منزل، بهترین راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونای جدید است.

۴۵ درصد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می‌دهد

همه ارگان‌ها آماده شرکت در بسیج ملی مبارزه با کرونا هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همه ارگان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند در بسیج ملی مبارزه با کرونا مشارکت کنند و ظرفیت اعزام ۳۰۰ هزار اکیپ را از همه دستگاه‌ها داریم و بر اساس اعلام دستگاه ‌ها برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: از ۱۵ اسفند طرح تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی و مانور نوروزی داشتیم که امسال آن را به مانور مبارزه با کرونا تغییر خواهیم داد؛ به همین دلیل باید از نیروهای بیشتری برای نظارت بر اماکن عمومی، ضدعفونی کردن و کنترل عبور و مرور داخل شهرها کمک بگیریم.

رئیسی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه پرستاری اعلام آمادگی کرده‌اند تا با اپلیکیشن‌های خاصی برای غربالگری مشارکت کنند و گروهی تلفنی بتوانند برای مشاوره به کمک وزارت بهداشت بیایند، همچنین این پتانسیل بزرگ وجود دارد تا از کمک این افراد به ویژه در نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت محیط و گندزدایی استفاده کنیم.

همه نیروهای بهداشتی را به کار می‌گیریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل علمی مبارزه با کرونا برای بکارگیری شبکه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا نیز ظرف امروز تدوین و به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد. ما یکی از قوی‌ترین نظام‌های شبکه بهداشتی در سراسر را دنیا داریم و می‌توانیم همه نیروهای بهداشتی را به کار بگیریم. نیروهای بسیج ملی با کنترل موازین بهداشتی می ‌توانند در کنترل عفونت به کمک نیروهای بهداشتی بیایند.

وی ادامه داد: به ازای هر ۱۵۰۱ نفری که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده، منزل‌شان را ضدعفونی کرده و اعضای خانواده‌شان را تب سنجی و غربالگری می‌کنیم.

تست سرپایی کرونا توصیه نمی‌شود

رئیسی بیان کرد: تست سرپایی کرونا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و قابلیت استناد علمی ندارد. بیش از ۷۰ درصد از افرادی که مبتلا هستند، نیازی به بستری ندارند و طرف مدت چند روز با استراحت در منزل بهبود پیدا می‌کنند. بستری برای افرادی توصیه می‌شود که جزو گروه‌های پرخطر هستند که نه تنها در مورد کرونا، بلکه در موارد ابتلا به آنفلوآنزا نیز باید بستری شوند. تفاوت کرونا و آنفلوآنزا در میزان سرایت بالای کرونا است. به همین دلیل بهداشت فردی باید رعایت شود.

وی افزود: در مورد بستری کردن موارد قطعی کرونا پروتکلی آماده شده است تا افراد بر اساس آن بستری شده یا در منزل درمان شوند.

ساعت کاری هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشت افزایش یافته است

رئیسی اظهار کرد: ساعت کاری هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشت در سراسر کشور افزایش یافته و برخی از آنها شبانه روزی شده‌اند تا افرادی که در منزل دوره بیماری را طی می‌کنند بتوانند به این مراکز مراجعه کرده و روند درمان را کامل کنند. لازم به ذکر است که کرونا ترس ندارد و بسیاری از افراد با درمان دو دارویی در منزل بهبود پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.

در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز (دوشنبه) گفت: تاکنون هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
خوشبحال شما!!! به این میگن امکانات وتجهیزات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین