کد خبر: ۶۳۹۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

کرونا دروس و امتحانات حوزه‌های علمیه را تعطیل کرد

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه با صدور اعلامیه‌ای از تعطیلی تمام دروس و امتحانات حوزوی برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای در ۵ محور برنامه تعطیلات و برگزاری دروس و امتحانات مراکز حوزوی را اعلام کرد که در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به‌ویژه آنگاه‌که جان انسان‌ها در معرض تهدید باشد، و لزوم پیشتازی حوزه‌ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و نیز ضرورت حضور طلاب و روحانیت درصحنه امداد به مردم و آسیب دیدگان در همه ابعاد مادی و روحی و معنوی، نکاتی به‌عنوان تاکید و توصیه، محضر طلاب، اساتید، مدیریت‌های استانی و مدارس تقدیم می‌شود.

این اطلاعیه ادامه داده است: تعطیلی درس‌ها به‌صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرایط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.

کرونا دروس و امتحانات حوزه‌های علمیه را تعطیل کرد

این اطلاعیه حاکیست: مسئولان و مدیران حوزه‌ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب در هیچ‌یک از سطوح متوقف نگردد بلکه با استفاده از شیوه‌های جایگزین ( تدریس از راه دور، استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی، بهره‌گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه‌ها و ...) فعالیت‌های علمی طلاب محترم به‌گونه‌ای ساماندهی شود که حتی‌الامکان برنامه‌های تمام سال محقق و عقب‌ماندگی‌های احتمالی جبران گردد. روشن است تمام فعالیت‌های جایگزین تا رسیدن به شرایط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می‌گردد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مدیریت‌های استانی، حسب اقتضائات منطقه‌ای با لحاظ تمام جوانب و رعایت مصالح، نسبت به کمیت تعطیلات و نحوه فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب، تصمیم‌گیری کنند. حوزه‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی‌ها در کنار مردم عزیز بوده و هست. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرارگرفته‌اند. به‌زودی دستورالعمل جامع امتحانات و دیگر امور آموزشی نیز ابلاغ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
1
تربیت طلبه خارحی متوقف شود .
.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین