کد خبر: ۶۳۹۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با مثبت شدن آزمایش یک نفر دیگر در زاهدان به ۵ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد هاشمی شهری اظهار داشت: هم اینک در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جواب آزمایش ۲ نفر به ویروس کرونا مثبت شده که‌یک نفر در منزل تحت مراقبت است و مورد مثبت شده امروز نیز در یکی از بیمارستان‌های این دانشگاه تحت درمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه حال عمومی هر ۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا مطلوب است، افزود: تعدادی مورد مشکوک این ویروس در زاهدان همچنان وجود دارد که به احتمال زیاد موارد مثبت افزایش یابد.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۵ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:: با توجه به اصول بهداشت عمومی، مسیرهای تردد فرد مبتلا در ۲ هفته پیش از شروع علائم شناسایی شده و مراقبت‌های سندرمیک لازم برای افرادی که از نزدیک با وی در تماس بوده‌اند نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ابتلای یک نفر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابتلای ۲ نفر به ویروس کووید ۱۹ را تأیید کرده بودند.

هاشمی شهری با دعوت مردم برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو گفت: مهمترین توصیه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور نیافتن در مجامع عمومی و مراسم مذهبی و غیرمذهبی، تاکید بر ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید -۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است، گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتماً در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

هاشمی شهری اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تأمین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص)، نبی اکرم (ص)، علی‌بن ابیطالب (ع) و تأمین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی (ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
باید مسئولین محترم استان رفت و آمد ازسایر استانها بخصوص اتباع پاکستانی را به شدت کنترل کنند وگرنه مردم این استان نیز گرفتار این بیماری خواهند شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین