کد خبر: ۶۳۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

ضیاء نبوی آزاد شد

یک فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی پس از شش روز بازداشت، آزاد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عصر دیروز سید ضیاء نبوی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی که هفته گذشته بازداشت شده بود، با قرار وثیقه آزاد شد؛ وی یکی از چهار فعال دانشجویی است که طی هفته‌های اخیر بازدداشت شده و بعد از تفهیم اتهام آزاد شده است.

در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و اخباری مبنی بر ابتلای برخی از بازداشت شدگان و زندانیان اوین به این بیماری، رئیس قوه قضائیه، طی بخشنامه‌ای دستور داد با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تأمین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب شود. دربخش دیگری از این بخشنامه نیز آمده است «با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اتخاذ تصمیمات قضایی از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از قبیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در حد امکان قانونی استفاده شود». علاوه براین، در این بخشنامه تأکید شده است«محکومانی که آرای محکومیت آنها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند جز در موارد ضروری از معرفی آنها به زندان‌ها تا پایان فروردین ۹۹ خودداری شود».

ضیاء نبوی آزاد شد

پس از بازداشت نبوی اخباری مبنی بر وخامت حال جسمی وی منتشر شد که حاکی از این بود که وی به دلیل شرایط جسمی نامساعد در بهداری زندان تحت مراقبت است و امکان بازجویی از وی نیست. البته این فعال سیاسی طی تماسی که در روزهای بعد گرفت، از بهبود حال خود و منفی بودن تست کرونای خود، خبر داد.

در حال حاضر، امیرحسین علی بخشی، علی حقیقت جوان، محمد داوری، فروزان یزدانی، سپیده فرهان و لیلا حسین زاده از دیگر دانشجویان بازداشتی و محکومند که امید می‌رود، با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه آنها نیز برای حفظ سلامتشان موقت آزاد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
انشالله بدون کرونا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین