کد خبر: ۶۳۹۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

سفیر آمریکا در ترکیه: درخواست آنکارا برای استقرار سامانه پاتریوت بررسی می‌شود

دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه روز سه‌شنبه گفت: واشنگتن درخواست آنکارا برای استقرار سامانه پاتریوت در جنوب ترکیه را بررسی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، ساترفیلد به جزئیات بیشتر این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده است.

دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رییسان جمهوری آمریکا و ترکیه نیز شنبه شب در خصوص استقرار سامانه پاتریوت ایالات متحده در جنوب ترکیه و در مرزهای این کشور با سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر آمریکا در ترکیه: درخواست آنکارا برای استقرار سامانه پاتریوت بررسی می‌شود

"مولود چاووش اوغلو" وزیر امورخارجه ترکیه نیز روز شنبه در دیدارش با "مایک پمپئو" همتای آمریکایی‌اش از واشنگتن خواسته است که سامانه موشکی پاتریوت را برای حمایت از آنکارا در برابر حملات در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه مستقر کند.

« خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز دوم اسفندماه گفته بود که آمریکا پس از گسترش درگیری‌ها در سوریه و کشته شدن سربازان ترکیه در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه، تصمیم گرفته برای ترکیه سامانه موشکی و پدافندی پاتریوت بفرستد.

درخواست ترکیه برای استقرار سامانه پاتریوت درحالی است که آمریکا پیشتر شرط استقرار این سامانه موشکی را انصراف آنکارا از خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، کاروان نیروهای نظامی ترکیه پنجشنبه شب هفته گذشته در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در جریان آن ۳۴ سرباز ترک کشته شدند.

پس از این حمله، ارتش ترکیه مدعی شد که در اقدامی تلافی‌جویانه ۵۴ نظامی سوریه را کشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین