کد خبر: ۶۳۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

مقام آمریکایی: آماده‌ایم به ترکیه برای نبرد در ادلب سلاح بدهیم

نماینده ویژه آمریکا در امور ترکیه از آمادگی کشورش برای اسرسال تجهیزات نظامی به ترکیه جهت مقابله با ارتش سوریه در ادلب خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جیمز جفری»، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه ضمن حمایت از تجاوزگری‌های ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد که واشنگتن حاضر است به آنکارا تسلیحات و مهمات بدهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جفری امروز (سه‌شنبه) گفت: «ایالات متحده آمریکا این آمادگی را دارد که به ترکیه برای نبرد در ادلب (سوریه) مهمات بدهد».

مقام آمریکایی: آماده‌ایم به ترکیه برای نبرد در ادلب سلاح بدهیم

جفری روز دوشنبه (۱۲ اسفند) به همراه «کِلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل راهی آنکارا شدند تا در مورد تحولات شمال سوریه از جمله وضعیت ادلب گفت‌وگو و رایزنی کنند.

بعد از درگیری‌های دو هفته اخیر در استان ادلب سوریه بین نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح تروریستی از یک طرف و ارتش سوریه و نیروهای متحد آن، مطابق آمار رسمی ترکیه، نزدیک به ۴۰ تن از نیروهای این کشور فقط کشته شده‌اند.

بعد از این درگیری‌ها، ترکیه از آمریکا خواست برای مقابله با هواپیماهای روسیه و سوریه در آسمان ادلب، پدافند موشکی «پاتریوت» در اختیار آنکارا بگذارد. مقامات آمریکایی گفته‌اند در حال بررسی درخواست ترکیه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین