کد خبر: ۶۳۹۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

گروسی: همکاری با آژانس به نفع ایران است اگر چنین نشود به سمت یک بحران خواهیم رفت

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی اختصاصی اظهار کرد که دستورکار آژانس در برابر ایران سیاسی نبوده و آژانس فقط خواستار پایبندی تهران به تعهداتش است.
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از آن که گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه شد، در گفت‎وگو با خبرگزاری رویترز، اظهار کرد: ما خواستار برخی اطلاعات و دسترسی‌ها از ایران‌ بوده‌ایم اما اطلاعات مورد نیازمان را دریافت نکرده‌ایم.

گروسی: همکاری با آژانس به نفع ایران است اگر چنین نشود به سمت یک بحران خواهیم رفت

گروسی در ادامه بیان کرد: ما پافشاری کرده‌ایم و برخلاف تمامی تلاش‌هایمان نتوانسته‌ایم به آن[اطلاعات مورد نظرمان] دست پیدا کنیم. بنابراین، وضع موجود اقدامی از جانب من می‌طلبد، چراکه [این وضع] معنایش این است که ایران توانایی آژانس را برای انجام دادن فعالیتش کاهش می‌دهد.

او افزود: من جدا امیدوارم که ایران به ما و صدای جامعه بین‌المللی در شورای حکام آژانس گوش دهد و تشخیص دهد که همکاری با ما به نفع خودشان است. ما دستور کاری سیاسی نداریم، ما فقط از آن‌ها می‌خواهیم که به تعهداتشان پایبند باشند.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی علاوه بر این گفت: اگر چنین نشود به سمت یک بحران خواهیم رفت.

او همچنین درباره تاسیساتی در ایران که برخی دیپلمات‌ها مدعی هستند از اولین سال‌های پس از سال 2000 فعال بوده‌اند، گفت: بازرسی این تاسیات توسط کارشناسان فنی ما ضروری دانسته شده است تا اطمینان لازم حاصل شود که چیزی در آن‌جا اتفاق نمی افتد و نباید هم اتفاق بیافتد.

گروسی درباره گزارش دومی که روز گذشته به طور جداگانه از گزارش سه ماههه آژانس درباره ایران، منتشر شد، گفت: من لازم دانستم که گزارش دوم را بنویسم چرا که فکر کردم وضعیت آن‌‎‌قدر جدی هست که چنین اقدامی از جانب من را می‌طلبد.

بر اساس این گزارش، در گزارش دومی که گروسی از آن یاد کرد آمده بود که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته‌ای را به بازرسان ژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده و به سوالات پیشین آژانس در خصوص فعالیت‌هایش پاسخ نگفته است.

در ادامه آمده است: مدیر آژانس از ایران می‌خواهد که فورا به همکاری با آژانس بپردازد و اجازه دسترسی به اماکن مورد نظر را صادر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
اقای گروسی بلوف نزن ایران تحریم است بالاتر از سیاهی چیزی نیست تو خود نوکر امریکا هستی حالا میگویی ما سیاسی نیستیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین