کد خبر: ۶۳۹۸۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
پیک اصلی بیماری کرونا در هفته آتی و روزهای آینده است

وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرهای ایران و ممنوعیت سفرهای نوروزی

استاندار خراسان رضوی نسبت به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی هشدار داد و گفت: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان برخی استان‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، اعلام کردند که امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی را نخواهند داشت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور و نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، مسئولان برخی استان‌ها اعلام کردند امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی را نخواهند داشت.

وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرها و ممنوعیت سفرهای نوروزی

استاندار اصفهان: امکان پذیرش و اسکان مسافران نوروزی را نداریم

عباس رضایی استاندار اصفهان اظهار کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد، این اقدام در راستای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به عنوان یک رسالت ملی و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری فارس، وی افزود: هر ساله به منظور جذب مسافران نوروزی ستاد تسهیل مسافران نوروزی در اصفهان فعالیت می‌کرد ولی امسال به واسطه شرایط به وجود آمده به واسطه کرونا، این ستاد فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد.

استاندار مازندران: پذیرش مسافران نوروزی در مراکز دولتی مازندران ممنوع است

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در ارتباط با بحث ممنوعیت پذیرش مسافران در ایام نوروز اظهار کرد: ایجاد هرگونه کمپ‌ عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضای روباز ممنوع است.

وی با بیان اینکه پذیرش مهمان در مراکز دولتی ممنوع است، تصریح کرد: مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی از پذیرش مسافر باید خودداری کنند.

اردبیل امکان پذیرش مسافر نوروزی ندارد

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: به منظور مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن و حفظ سلامتی مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، مراکز گردشگری و آب‌درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است.

وی افزود: همه ساله میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر کشور و نیز کشورهای خارجی است که به امید خدا بعد از غلبه بر بیماری کرونا دوباره با آغوش باز در خدمت همه گردشگران خواهیم بود.

وضعیت قرمز در مشهد

استاندار خراسان رضوی نیز نسبت به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی هشدار داد و گفت: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

سعید نمکی وزیر بهداشت چند روز پیش در پایان پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده بود که پیک اصلی بیماری در هفته آتی و روزهای آینده است اما این به معنی وحشت نیست و قرار نیست اتفاقات حادی بیفتد زیرا با هوشمندی مردم شریف و همه دست‌اندرکاران و خبررسانی‌ که انجام می‌شود. به همین دلیل از مردم تمنا می‌کنیم تا از ترددها خودداری کرده و هر دستوری را که ابلاغ می‌کنیم، تبیعت شود تا بیش از تر شاهد همراهی مردم باشیم.

نامه مهم وزیر بهداشت به وزیر کشور

وزیر بهداشت همچنین طی نامه ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد خواستار اتخاذ تمهیداتی با رویکرد ترغیب مردم در جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای برنامه کنترل بیماری کرونا شد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، در نامه سعید نمکی آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا (COVID19) و به موازات تلاش های انجام شده به منظور کنترل بیماری مذکور، خواهشمند است تمهیداتی اتخاذ فرمائید تا ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در آن وزارت و در استانها با رویکرد ترغیب مردم در جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای حمایت از برنامه های کنترل بیماری یاد شده اقدام نمایند.

تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

به گفته علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
21
یک مقدار این برنامه های نوروزی سیما را شاد کنید و از حجم گریه های امثال بهنوش بختیاری در اولین روز عید کم کنید تا مردم رغبت بیشتری برای در خانه ماندن پیدا کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
12
الان هم که صداوسیما هر سریال تکراری و فیلم زمان عهد بوق رو دارن تو شبکه‌ها پخش می‌کنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین