کد خبر: ۶۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

فرماندار آستارا با اشاره به بستری شدن ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهر، گفت: از این تعداد ۳۰ نفر بهبود یافته و ۲ نفر نیز فوت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن رستم زاد بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا و همچنین ستاد پیگیری و فرماندهی پاسخ به بحران، شورای پدافند غیر عامل و قرارگاه زیستی آستارا که در محل فرمانداری این شهرستان مرزنشین برگزار شد، اظهار کرد: فوت شده‌ها متأسفانه بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بودند و طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت و درمان، اجساد این قبیل بیماران باید در اولین فرصت و تحت مراقبت‌های بهداشتی خاکسپاری شود و این اقدامات برای تضمین سلامت بازماندگان و سایر شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم همچنان با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرضروری در شهر، دستگاه‌های دولتی و خدمتگزاران خود را یاری کنند تا با اقدامات پیشگیرانه، قبل از تعطیلات عید نوروز بیماری کرونا را ریشه کن کنیم، افزود: ماسک‌های کشف شده در شهرستان مرزی آستارا به صورت مساوی در ۹ داروخانه آستارا توزیع خواهد شد تا با قیمت مصوب به مردم ارائه شود.

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

رستم زاد، ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید بر عملکرد داروخانه‌ها نظارت کنند و تأمین ۱۰۰ هزار عدد ماسک و ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در حال پیگیری است.

فرماندار آستارا، گفت: همه قلیان سراها در آستارا باید تعطیل شوند و دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند و هر گونه اهمال در این رابطه قابل قبول نیست.

وی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت زیرساخت و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، خواست در پایش بهداشتی و ضدعفونی کردن کامیون‌های ورودی و خروجی در مرز زمینی آستارا همکاری کنند.

کشف بیش از ۳۵ هزار ماسک قاچاق و احتکار شده در آستارا

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی شهرستان مرزی آستارا در این جلسه از کشف ۳۵ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک قاچاق و احتکار شده و تحویل آنها به شبکه بهداشت و درمان جهت توزیع در داروخانه‌های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نظارت و پایش بهداشتی کافی شاپ ها و تالارهای عروسی در دستور کار است و به متصدیان قلیان سراها تذکرات لازم برای تعطیلی واحدهایشان ارائه شده است.

عوض فرهمندی، افزود: با همکاری پلیس راه و هلال احمر ظرف پنج روز گذشته حدود ۶۰ هزار مسافر ورودی از استان همجوار در گردنه حیران آستارا تب سنجی شدند و این طرح همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب ادامه دارد.

قرنطینه ۱۴ روزه خانواده متوفیان بر اثر کرونا

جانشین فرمانده سپاه آستارا نیز در این جلسه، اظهار کرد: جسد ۲ نفر بیمار مشکوک به کرونا با نظارت سپاه و همکاری شهرداری و شبکه بهداشت با رعایت اصول بهداشتی در شهرهای آستارا و لوندویل دفن شد.

سرهنگ فردین عباس زاده، افزود: خانواده‌های متوفیان به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و خاکسپاری اجساد مشکوک به بیماری کرونا بر عهده سپاه گذاشته شده است و شهرداری در این کار ما را همراهی کند و استفاده از ۲ دستکش، کلاه و عینک‌های بهداشتی در مراحل خاکسپاری ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین