کد خبر: ۶۳۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶

خانواده بیماران کرونا پس از تشخیص چه می‌کنند؟

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از غربالگری و توصیه به قرنطینه خانگی خانواده‌های بیماران مبتلا یا مشکوک به کروناویروس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: ۸۰ درصد افراد مشکوک به کروناویروس علائم خفیف و ۱۵ درصد علائم متوسط تا شدید دارند که این بیماران، درمان سرپایی دریافت می‌کنند. حدود چهار درصد مبتلایان به این ویروس، وضعیت بحرانی دارند که باید در بیمارستان بستری شوند.

وی افزود: افراد مبتلا به کروناویروس که حال عمومی خوبی دارند، ابتدا در بیمارستان بستری می‌شوند و با بهبود وضعیت، مرخص می‌شوند و باید خودمراقبتی را در منزل انجام دهند.

خانواده بیماران کرونا پس از تشخیص چه می‌کنند؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: موارد مشکوک یا مبتلا به کروناویروس پس از معاینه، به کارشناس بیماری‌ها ارجاع داده می‌شوند تا مراقبت فردی، خانوادگی و جامعه را آموزش ببینند.

حسینی‌زاده بیان کرد: اکیپ‌های بهداشتی، این آموزش‌ها را به خانواده‌های این بیماران ارائه می‌دهند تا در صورتی که فرد دیگری از خانواده دچار علائم کروناویروس شد، با کارشناسان تماس بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خانواده‌ها نیز غربالگری و در صورت داشتن علائم کروناویروس، توصیه به قرنطینه خانگی می‌شوند. البته توصیه می‌شود که همه مردم در دو تا سه هفته آینده از منزل خارج نشوند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین