کد خبر: ۶۴۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

آخرین شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان

شمار مبتلایان کروناویروس در سراسر جهان به ۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد قربانیان به ۳۲۸۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی افزایش شمار مبتلایان و گستردگی شیوع کروناویروس مردم سراسر کشورهای درگیر این ویروس به فروشگاه‌های شهرهای خود هجوم برده و با خرید گسترده، آن‌ها را از اجناس مختلف و مواد غذایی خالی کرده‌اند.

در حالی که بسیاری از کشورها مدارس و دانشگاه‌های خود را به دلیل شیوع کروناویروس تعطیل کرده‌اند اما ژاپن می‌گوید که المپیک در ماه ژوئیه برگزار خواهد شد.

آخرین شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان

تعداد قربانیان کروناویروس در چین که مرکز اولیه شیوع بوده، از ۳۰۰۰ نفر گذشت و با ۳۱ قربانی در روز گذشته (چهارشنبه) به ۳۰۱۲ نفر رسید. همه موارد جدید مربوط به استان "هوبئی"، مرکز اصلی شیوع بوده است. شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در چین نیز پس از دو روز کاهش دوباره روند افزایشی گرفته و با تایید ۱۳۹ مورد جدید به ۸۰ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است. شمار بهبود یافتگان چین نیز تاکنون ۵۲ هزار و ۲۰۸ نفر اعلام شده است.

امروز (پنج‌شنبه) تعداد موارد تایید شده در کره جنوبی نیز به ۶۰۰۰ مورد رسیده است. تاکنون ۳۶ کشور و منطقه ممنوعیت کامل ورود افرادی را که به تازگی در کره جنوبی بوده‌اند، اتخاذ کرده‌اند. شمار قربانیان این کشور نیز ۳۵ نفر و بهبود یافتگان۸۸ نفر اعلام شده است.

‌هم‌چنین فرماندار کالیفرنیا پس از اعلام اولین مرگ ناشی از کروناویروس در آنجا، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اکنون این ایالت ۵۳ مورد تایید شده دارد. در مجموع ابتلای ۱۶۰ نفر در سراسر ایالات متحده تاکنون تایید شده است. شمار قربانیان نیز ۱۱ نفر و بهبود یافتگان تاکنون ۹ نفر اعلام شده است.

وزیر المپیک ژاپن با بیان این که بازی‌های المپیک طبق برنامه‌ریزی‌ها در ماه ژوئیه پیش می‌روند، اظهار کرد: لغو بازی‌ها برای ورزشکاران غیرقابل قبول خواهد بود. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است که تاکنون ۱۰۳۶ نفر در این کشور به کروناویروس مبتلا و ۱۲ نفر جان باخته‌اند. هم‌چنین ۲۵۵ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، ایتالیا تا ۱۵ مارس تمام مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد و دستور داد که تمام مسابقات مهم ورزشی در پشت درهای بسته برگزار شود. کروناویروس باعث کشته شدن ۱۰۷ نفر در این کشور شده است و در ۱۹ منطقه از ۲۰ منطقه‌ی ایتالیا شیوع دارد. تاکنون ۳۰۸۹ نفر در ایتالیا به کروناویروس مبتلا شده و ۲۷۶ نفر بهبود یافته‌اند.

در ایران نیز تاکنون شمار مبتلایان ۲۹۲۲ نفر، قربانیان ۹۲ نفر و بهبود یافتگان نیز ۵۵۲ نفر بوده است.

در ادامه شمار مبتلایان، قربانیان و بهبود یافتگان چند کشور دیگر را به نقل از سایت "ورلداُمتر" آورده شده است:

فرانسه: ۲۸۵ مبتلا، ۴ قربانی، ۱۲ بهبود یافته

آلمان: ۲۶۲ مبتلا، بدون قربانی، ۱۶ بهبود یافته

اسپانیا: ۲۲۸ مبتلا، ۲ قربانی، ۲ بهبود یافته

سنگاپور: ۱۱۲ مبتلا، بدون قربانی، ۷۹ بهبود یافته

هنگ کنگ: ۱۰۳ مبتلا، ۲ قربانی، ۳۷ بهبود یافته

سوییس: ۹۳ مبتلا، بدون قربانی، ۳ بهبود یافته

انگلیس: ۸۷ مبتلا، بدون قربانی، ۸ بهبود یافته

نروژ: ۵۹ مبتلا، بدون قربانی، بدون بهبود یافته

استرالیا: ۵۲ مبتلا، ۲ قربانی، ۲۱ بهبود یافته

تایلند: ۴۷ مبتلا، یک قربانی و ۱۲ بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین