کد خبر: ۶۴۰۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

یک نفر براثر کرونا در زاهدان فوت کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین مورد فوتی با آزمایش کرونای مثبت در زاهدان به ثبت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه اظهار داشت: در روزهای اخیر ۴۵۷ بیمار تنفسی حاد به مراکز درمانی سیستان و بلوچستان مراجعه که از این تعداد ۲۰۶ نفر خدمات خود را به صورت سرپایی دریافت کرده اند و ۲۵۱ نفر نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر براثر بیماری تنفسی حاد در سیستان و بلوچستان فوت کرده اند که بیماری آنان کرونا نبوده است.

یک نفر براثر کرونا در زاهدان فوت کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مجموع بیماران با آزمایش کرونای مثبت سیستان و بلوچستان تا این لحظه ۱۷ نفر بوده است که ۱۱ مورد آنان در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده اند.

وی با دعوت مردم برای حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی و با توجه به بروز مورد جدید مثبت در استان و همچنین پیش بینی شدت گرفتن موج همه گیری در هفته پیش رو گفت: مهمترین توصیه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور نیافتن در مجامع عمومی و مراسم مذهبی و غیرمذهبی، تاکید بر ماندن در منزل، خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.
هاشمی شهری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش‌از ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد مبتلایان به کووید-۱۹ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی و در منزل امکان سپری کردن دوره نقاهت را دارند.

وی با بیان اینکه اقلام دارویی به صورت رایگان در اختیار این گروه از بیماران قرار گرفته است گفت: از بیماران درخواست می‌شود در طول مدت درمان حتما در منزل بمانند و حداکثر یک نفر از اعضای خانواده با لحاظ شرایط بهداشتی مراقبت از این عزیزان را بر عهده داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی‌های لازم از قبیل حضور پزشک متخصص عفونی و تامین فضا و امکانات اختصاصی برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک و یا بیماران مثبت در تمام بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شده است.

وی ادامه داد: این مراکز شامل بیمارستان‌های خاتم الانبیاء(ص)، نبی اکرم(ص)، علی‌بن ابیطالب(ع) و تامین اجتماعی در زاهدان، امام خمینی(ره) در خاش، دارالشفاء در میرجاوه و رازی در سراوان است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین