کد خبر: ۶۴۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

هند اتباعش را از ایران خارج می‌کند

وزیر خارجه هند در یک پیام توییتری از ورود اولین تیم پزشکی این کشور به ایران و همکاری با مقام‌های ایرانی در زمینه فراهم آوردن تدارکات بازگشت اتباع هندی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی شیوع ویروس کرونا، «سوبرامانیام جیشنکار» وزیر خارجه هند امروز (پنجشنبه) در صفحه توییتر خود از ورود اولین تیم پزشکی هند به ایران برای غربالگردی اتباع خود و فراهم آوردن زمینه برای بازگشت آنها به کشورشان خبر داد.

وی در این پیام توییتری خود نوشت: «به روزرسانی برای اتباع هندی سرگردان در ایران و خانواده‌هایشان: تیم پزشکی ما برای غربالگری و (انجام) آزمایشات امروز در ایران خواهد بود. امیدواریم که امروز بعدازظهر اولین کلینیک را در قم دایر کنیم. فرایند آزمایش و غربالگری خیلی فوری بعد از آن آغاز می‌شود. با مقام‌های ایران در خصوص فراهم آوردن تدارکات بازگشت (اتباع هندی) در حال همکاری هستیم».

هند اتباعش را از ایران خارج می‌کند

پیام توییتری وزیر خارجه هند در حالی مطر ح شده است که پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه با شیوع کرونا، دولت هند از پذیرش اتباع خود در ایران، امتناع ورزیده است.

از طرف دیگر، روز سه‌شنبه هفته جاری، سرکنسول ایران در «بمبئی» اعلام کرد که دولت هند طی یک تصمیم ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از صدور مجوز‌های لازم برای انتقال مسافران ایرانی امتناع کرده است و با پیشنهاد اعزام یک یا چند هواپیمای بدون مسافر برای انتقال اتباع ایرانی مخالفت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین