کد خبر: ۶۴۰۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

مساجد آستارا تعطیل شد

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد آستارا گفت: مساجد به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تا پایان سال تعطیل است و مومنان، اعتکاف را در خانه‌ها برگزار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

جمشید مهدوی روز پنجشنبه اظهار کرد: مساجد شهری آستارا با همکاری هیات امنا و شبکه بهداشت و درمان ضدعفونی شد و محله های اطراف مساجد نیز گندزدایی خواهد شد.

وی بیان کرد: خادمان مساجد شهری و روستایی فقط در اوقات شرعی، اذان پخش خواهند کرد و مردم، مجالس ترحیم را در خانه های خود برگزار کنند.

مساجد آستارا تعطیل شد

وی اضافه کرد: حرم مطهر امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) سه بار در روز ضدعفونی می شود و زیارت، از حیاط حرم انجام می شود و برای پیشگیری از کرونا باید از اجتماع در داخل حرم جلوگیری شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۸۷ مسجد در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و تاکنون ۲ بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان فوت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین