کد خبر: ۶۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۲۲ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: تاکنون آزمایش‌ کرونا ۲۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که سه نفر از آنان فوت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدابراهیم شکیبا عصر پنجشنبه اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۲۳ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۵۰ نفر از آنان ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه آمار قطعی بیماران کرونای استان به ۲۲ نفر رسیده است، گفت از این آمار ۱۱ نفر در بیمارستان های کرمانشاه، چهار نفر در اسلام‌آبادغرب، ۲ نفر در کنگاور، ۲‌ نفر در هرسین، یک نفر در صحنه، یک نفر در سنقر و یک نفر در گیلانغرب بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه به ۲۲ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است، گفت: از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور ظهر چهارشنبه سه هزار و ۵۱۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۰۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۷۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

تاکنون نزدیک به ۹۲ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد بیش از سه هزار نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و بیش از ۴۸ هزار نفر بهبود یافته اند.

مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.

همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.

از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.

در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین