کد خبر: ۶۴۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۸۸ بیمار مشکوک بستری شده در این استان، تاکنون آزمایش ۹ بیمار ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید ۱۹) به صورت قطعی مثبت اعلام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مجید شیرانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ابتلای قطعی یکی از بیماران مشکوک به کووید۱۹ در تاریخ ۱۲ اسفند اعلام شد و روز پنجشنبه نیز بر اساس نتایج آزمایشات، ابتلای ۸ نفر دیگر نیز به ویروس کرونا به صورت قطعی اعلام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۸ بیمار مشکوک در استان، هم اینک ۲۳ نفر بستری هستند و مابقی بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

شناسایی ۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال بختیاری

شیرانی تصریح کرد: وضعیت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان وخیم نیست و امید می‌رود با انجام مراقبت‌های ویژه حال این افراد رو به بهبودی رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحرانی شدن روند شیوع ویروس کرونا در استان، از مردم تقاضا کرد تا در خانه‌های خود بمانند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

شیرانی خاطرنشان کرد: اوج شیوع ویروس کرونا اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه است از همین رو توصیه می‌شود، مردم عید نوروزی متفاوت از سالهای گذشته برگزار کنند.

وی همچنین نسبت به خرید مواد غذایی و خوراکی روباز و بدون بسته‌بندی نظیر آجیل هشدار داد و گفت: ویروس کرونا تا ۲ هفته نیز می‌تواند روی مواد خوراکی زنده بماند.

شیرانی، پیشگیری و خودمراقبتی را مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: تنها راه غلبه بر کووید ۱۹ خودمراقبتی و پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات است.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر، با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین