کد خبر: ۶۴۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

اعتراف معاون ترامپ به کمبود کیت تشخیص کرونا در آمریکا

معاون رئیس جمهور آمریکا و سرپرست گروهی که برای مدیریت و کنترل ویروس کرونا تشکیل شده می‌گوید که دولت نمی‌تواند این هفته یک میلیون کیت آزمایشی را تحویل دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف دی ای) روز دوشنبه گفته بود که تا آخر هفته یک میلیون کیت آماده خواهد شد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور و مسئول رسیدگی به کرونا ویروس در آمریکا چهارشنبه اعلام کرده بود که دولت هیچ محدودیتی برای انجام تست به روی بیماران قائل نمی‌شود فقط به شرط آنکه پزشک آن را تجویز کرده باشد. ریک اسکات، سناتور جمهوری خواه گفته که شمار کیت‌های توزیع شده خیلی از یک میلیون کمتر خواهد بود.

اعتراف معاون ترامپ به کمبود کیت تشخیص کرونا در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که به دلیل تدابیر دولت، از جمله منع ورود مسافرانی که در دو هفته اخیر از چین و ایران بازدید کرده‌اند، ابعاد آلودگی در آمریکا نسبتا محدود مانده است.

او پنجشنبه در توییتی نوشت که فقط ۱۲۹ مورد از بیماری در آمریکا هست اما کارشناسان بهداشتی نگرانند که ویروس بدون آنکه شناسایی شود در حال انتشار در میان جمعیت باشد.

با این حال کنگره با سرعت زیادی یک بسته ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری را برای مقابله با شیوع تصویب کرده است.

تازه‌ترین آمارها

آمار مرگ در آمریکا روز پنجشنبه به ۱۲ مورد رسید که بجز یکی بقیه در ایالت واشنگتن در شمال غربی این کشور روی داده.

درحال حاضر بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا در ۲۰ ایالت آمریکا تایید شده که ۷۰ مورد آنها مربوط به ایالت واشنگتن است.

۹ نفر از کسانی که در آمریکا مرده‌اند در یک سرای سالمندان در حومه سیاتل زندگی می‌کردند که حالا موضوع تحقیق است تا معلوم شود تدابیر بهداشتی را رعایت کرده یا نه.

همزمان برخی شرکت‌های مهم مستقر در سیاتل مانند مایکروسافت و آمازون بخشی از فعالیت‌هایشان را متوقف کرده یا کارمندان را ترغیب کرده‌اند از خانه کار کنند.

شهر سانفرانسیسکو هم روز پنجشنبه اولین مورد ابتلا را گزارش داد. آمار مبتلایان در نیویورک هم در ۲۴ ساعت دو برابر شد و به ۲۲ رسید که همگی در شهر نیویورک یا اطراف آن هستند.

در ایالت رودآیلند هم ۲۰۰ نفر قرنطینه شده‌اند چون بعد از سفر گروهی به ایتالیا ۳ نفرشان آلوده شده‌اند.

متوقف کردن کشتی تفریحی

پنس پنجشنبه در کنفرانسی گفت که توجه دولت هم اکنون عمدتا متوجه کشتی تفریحی است که در ساحل کالیفرنیا در نزدیکی سانفرانسیسکو لنگر انداخته است.

این کشتی با حدود ۳۵۰۰ سرنشین از جمله ۱۴۲ بریتانیایی دستور دارد تا زمان انجام آزمایش به روی سرنشینان همانجا بماند. مرد ۷۱ ساله ای که مرگ او روز چهارشنبه در کالیفرنیا گزارش شد با همین کشتی سفر کرده بود.

به گزارش بی.بی.سی روز پنجشنبه یک هلی‌کوپتر گارد ساحلی آمریکا کیت‌های آزمایشی را با طناب به کشتی منتقل کرد.

مدیران خطوط کشتیرانی پرینسس کروز گفته‌اند که کمتر ۱۰۰ نفر برای انجام آزمایش شناسایی شده‌اند و انتظار می‌رود نتایج تا جمعه مشخص شود. گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا هم گفته که کشتی تا زمانی که مسافران درست ارزیابی نشده‌اند خالی نخواهد شد.

وضع بازارها

موج نگرانی از تاثیر اقتصادی این اپیدمی پنجشنبه باز هم وال استریت را دستخوش کرد. شاخص سهام بازارهای داو جونز، نزدک و اس و پی ۵۰۰ بیش از ۳ درصد افت کردند.

در این میان شرکت‌های مسافرتی مثل کشتیرانی و خطوط هوایی بیشترین ضربه را خورده‌اند. انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی هشدار داد که این صنعت ممکن است امسال ۱۱۳ میلیارد دلار ضرر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین