کد خبر: ۶۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فوت ۲ بیمار کرونایی در زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان شمار موارد مثبت تست آزمایشگاهی کرونا در این استان را تا کنون ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه از این تعداد ۲ نفر فوت شده اند وکه به لحاظ آزمایشگاهی ابتلای آنان به این نوع ویروس مثبت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کنترل و مدیریت بیماری بیمار ی کرونا در گرو همدلی، همکاری و هم افزایی مردم این استان است، افزود: انتظار بر این است تمام اقشار مختلف این استان بیش از گذشته به این بیماری حساس باشند و جدی تر به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی کارشناسان امر عمل کنند.

وی اضافه کرد: همکاری و عملگرایی هم استانی ها می تواند به موفقیت کنترل بیماری کرونا در این استان کمک فراوانی کند.

فوت ۲ بیمار کرونایی در زنجان

این مسؤول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، ضروروری است شهروندان موضوع شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند و از حضور در مکان های شلوغ اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان به این مهم باید توجه کنند، که تعطیلی مدارس به معنای مسافرت رفتن نیست و بر این مبنا، توصیه می شود در منزل استراحت کنند و دانش آموزان به دروس خود برسند که تجمعات داخل شهر نیز جلوگیری می شود.

قزلباش افزود:رعایت مسائل بهداشتی از قبیل نظافت دست ها و شستشوی مرتب آن با آب و صابون جدی گرفته شود و در صورت ابتلا و بروز تب و سرفه چند روزی در منزل استراحت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند و مراقبین از بیماران نیز این اقدامات ساده را مورد توجه قرار دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کرونا ویروس بیماری نوپدید بوده و رفتاری متفاوت از حود نشان می دهد و بر این اساس امیدواریم این بیماری باعزم ملی و همکاری مردم کنترل شده و مشکلات ناشی از آن کاهش یابد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشتا، درمان و آموزش پزشکی، نیز گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

جهانپور گفت: هزار و ۳۵۲ نفر در تهران، ۳۳ نفر در گیلان، ۳۸۶ نفر در قم، ۲۳۸ نفر در اصفهان، ۱۸۰ نفر در مرکزی، ۱۲۱ نفر در مازندران، ۶۰ نفر در سمنان، ۳۷ نفر در گلستان، ۶۵ نفر در آذربایجان شرقی، ۲۶ نفر در اردبیل، ۱۰ نفر در آذربایجان غربی، ۱۶ نفر در همدان، ۱۸ نفر در کردستان، ۲۲ نفر در کرمانشاه، ۱۱ نفر در ایلام، ۱۵ نفر در خراسان جنوبی، ۳۰ نفر در لرستان، ۶۳ نفر در خوزستان، ۶۸ نفر در فارس، ۱۳ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، ۳ نفر در بوشهر (اولین موارد ثبت شده)، ۱۵ نفر در زنجان، ۱۱۱ نفر در قزوین، ۱۷۳ نفر در البرز، ۹ نفر در چهارمحال و بختیاری، ۷ نفر در یزد، ۱۸ نفر در کرمان، ۱۹ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸۹ نفر در خراسان رضوی و ۳ نفر در خراسان شمالی از ابتدا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین