کد خبر: ۶۴۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

مرگ دومین بیمار مبتلا به کرونا در کردستان تایید شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ویروس کرونا تاکنون جان ۲ تن از شهروندان این استان را گرفته که هر ۲ مورد آن در بیمارستان سقز بستری بودند.
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از زمان آغاز شیوع کرونا در استان ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان جان باخته‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ نفر بدلیل دیگر بیماری‌های تنفسی جان خود را از دست داده اند و آزمایش کرونای ۲ نفر مثبت قطعی بوده است.

وی یادآور شد: متوسط سن افرادی که بدلیل بیماری کرونا در استان بستری و تحت مراقبت هستند بین ۴۵ تا ۹۲ سال است و هر ۲ فوت شده نیز خانم با سن‌های ۵۰ و ۶۱ ساله بوده‌اند.

مرگ دومین بیمار مبتلا به کرونا در کردستان تایید شد

تاکنون نتیجه آزمایش نهایی ۳۴ بیمار به ویروس کرونا در این استان مثبت و قطعی شده‌ که شهرستان سقز با ۱۵ بیمار، بالاترین آمار را دارد.

از ۱۷۶ مورد نمونه آزمایش انجام گرفته در استان نتیجه آزمایش ۳۴ نفر مثبت و ۶۸ نفر نیز منفی اعلام شده و جواب آزمایش ۷۴ نفر نیز هنوز اعلام نشده است.

تا دیروز ۲۳۳ نفر مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مراجعه کرده‌اند، که ۱۵ نفر در سقز، هشت نفر در بانه، چهار نفر در سنندج، یک نفر در کامیاران، سه نفر در قروه، یک نفر در مریوان، یک نفر در دیواندره و یک نفر هم در بیجار به کرونا مبتلا هستند.

۱۵ نفر از بیماران مشکوک به کرونا نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و علاوه بر آن تا کنون ۲ تن از بیمارانی که تست کرونای آنان مثبت بوده نیز توانسته اند سلامتی خود را به دست بیاورند.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

مجموع فوتی‌ها تا دیروز به ۱۰۷ نفر رسیده همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند و تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۷۷ نمونه آزمایشگاهی اخذ شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین