کد خبر: ۶۴۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

ماجرای ناتمام وودی آلن و اتهامی قدیمی

کارکنان انتشارت «هَچت» در اعتراض به انتشار کتاب خاطرات وودی آلن، محل کار خود را ترک کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از اعلام رسمی خبر انتشار کتاب خاطرات وودی آلن از سوی «هَچت بوک گروپ» که بزرگترین ناشر در کشور فرانسه محسوب می‌شود، کارکنان این کمپانی پنجشنبه عصر و در اعتراض به عقد قرار داد با وودی آلن محل کار خود را ترک کردند.

این ناشر اعلام کرده که کتاب خاطرات وودی آلن را از طریق انتشارات زیر مجموعه خود یعنی «گرند سنترال» از تاریخ 7 آوریل روانه بازار می‌کند و این کتاب را روایتی جامع از زندگی شخصی و حرفه‌ای این سینماگر کهنه‌کار توصیف کرد که به فعالیت‌های او در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین روابط او با خانواده و دوستانش نیز پرداخته است.

ماجرای ناتمام وودی آلن و اتهامی قدیمی

خبر انتشار این کتاب با انتقاداتی به این ناشر فرانسوی همراه شده است چرا که وودی آلن از سال‌ها پیش با اتهام آزار و اذیت دخترخوانده‌اش دیلان فارو رو به رو است و از سال‌ها پیش این اتهامات را رد می‌کند.

رونان فارو پسر خوانده «وودی آلن» نیز که پیش از این برای انتشار کتابش با عنوان «بگیر و بکش» با کمپانی «هچت» همکاری کرده بود ضمن تشکر و قدردانی از اعتراض کارکنان این انتشارات اعلام کرد از شنیدن این خبر بسیار ناامید شده و دیگر با این ناشر همکاری نخواهد کرد. کتاب «رونان فارو» که در سال 2019 منتشر شد نشان می‌دهد که چگونه مردان قدرتمند چون وودی آلن از اتهامات سوء استفاده جنسی قِسر در می‌روند.

او همچنین عنوان کرد که کتاب خاطرات وودی آلن واقعیت سنجی نشده است و هیچ تماسی با خواهرم درباره صحت مطالب آورده شده در این کتاب گرفته نشده است و این کار را بسیار غیرحرفه‌ای و مصداق بی‌اخلاقی نسبت به قربانیان سوء استفاده جنسی خواند.

در سال ۱۹۹۲، دیلان فارو دخترخوانده آلن، او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد و اگرچه تحقیقات مدرکی برای اثبات گناه آلن پیدا نکرد اما وی نزدیک به سه دهه است که با این اتهامات رو به رو است.

آلن پیش از این درباره ادعاهای دخترخوانده‌اش گفته است: بیش از ۲۵ سال پیش این ادعاها مطرح شد، پرونده به طور کامل توسط کلینیک سوء‌استفاده جنسی از کودکان در بیمارستان ییل نیو و سازمان رفاه کودکان نیویورک مورد بررسی قرار گرفت. آن‌ها چند ماه روی این قضیه کار کردند و مستقلاً نتیجه گرفتند هیچ تعرضی در کار نبوده است. در عوض، آن‌ها متوجه شدند که احتمالاً یک کودک آسیب‌پذیر از سوی مادر عصبانی‌اش که درگیر طلاقی پرتنش بوده، راهنمایی شده تا این داستان را سرهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین