کد خبر: ۶۴۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

روسیه نسبت به اوضاع امنیتی تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در تنگه هرمز اعلام کرد که حضور ناوهای خارجی در این تنگه به امنیت منطقه کمک نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا زاخارووا روز جمعه در نشست هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت که روسیه وضعیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ناارام می داند و معتقد است که نظارت مشترک کشورهای اروپایی که با حضور ناوهای خارجی در این آبراه همراه است، به کاهش تنش ها در منطقه کمک نمی کند.

اواخر ماه ژانویه گذشته، فرانسه، آلمان، بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند و پرتغال اعلام کردند که از ایجاد گروه اروپایی برای نظارت دریایی بر تنگه هرمز موسوم به EMASOH حمایت می کنند.

روسیه نسبت به اوضاع امنیتی تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد

زاخارووا گفت: ما وضعیت این منطقه (خلیج فارس و تنگه هرمز) را ناآرام می دانیم. در همین حال حضور اضافی ناوهای خارجی در این پهنه آبی به کاهش تنش ها کمک نمی کند و برعکس عامل تنش آفرین اضافی بوجود می آورد.

مقام روس ادامه داد: ما بر این باوریم که وضعیت پیش آمده بر اثر تشدید برخی مسائل بوجود آمده است. ما خواهان آن هستیم که همه کشورهای علاقه مند به کاهش تنش ها و تحکیم ثبات منطقه ای پیشنهاد روسیه را بررسی کنند که شامل برقراری گفت وگوها برای ایجاد سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین