کد خبر: ۶۴۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

ادامه سیر صعودی؛ تعداد بستری‌های کرونا در قم به ۱۰۰۰ تن رسید

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این استان، گفت که بالغ‌ بر ۱۰۰۰ بیمار (مبتلا یا مشکوک به ابتلای به) ویروس کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، علی ابرازه بیان کرد: مانند روزهای قبل افزایش تعداد بیماران بستری را در مراکز درمانی داریم و در حال حاضر، ۹۴۹ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

وی ادامه داد: طی روز گذشته تا امروز بیش از ۱۶۰ نفر نیز از مراکز درمانی قم که دچار مشکلات تنفسی شده بودند، مرخص شدند و تاکنون ۳۸۶ نفر در استان قم مبتلابه ویروس کرونا، ثابت‌شده است.

ادامه سیر صعودی؛ تعداد بستری‌های کرونا در قم به ۱۰۰۰ تن رسید

ابرازه اضافه کرد: به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی کردن شهر، روز شنبه ۱۷ اسفندماه تمامی مراکز دولتی، دانشگاهی، مدارس، بانک‌ها و غیره تعطیل است و در این ایام تمامی معابر عمومی ضدعفونی خواهد شد

وی عنوان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که در این روزهای تعطیل، از منازل خارج نشده و قرنطینه خانگی را همواره مدنظر داشته باشند.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴ امروز ۴ هزار و ۷۴۷ تن در ۳۱ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین نتیجه آزمایش یکهزار و ۲۳۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است.

همچنین از قطعی شدن اولین نتیجه آزمایش کرونا در ایران در ۳۰ بهمن ماه تاکنون ۹۱۳ بیمار بهبودیافته و ۱۲۴ تن فوت کرده‌اند، تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را دارند.

در قم تاکنون دست کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین