کد خبر: ۶۴۰۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

روند گسترش کرونا در تهران

با توجه به طبیعت دینامیکی ویروس و دهها پارامتر از قبیل قابلیت و توان نرسینگ و دستگاهی، هوا، توان شخصی و ... تخمین واقعی رفتار بسیار در این مرحله سخت است. البته با گذر زمان و دستیابی به داده های جدیتر و کامل تر امکان اصلاح مدل را در بر خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

فریبرز ناطقی الهی  استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران در مطلبی برای خبرآنلاین نوشت: از ابتدای شروع ویروس در کشور و عملکرد ناخواسته ولی غیر منطقی برخی از مدیران نظام سلامت در قرنطینه نکردن و ... که موضوعات اخیر یادداشت های بنده در همین سایت بود.

بر آن شدم که با چندی از دانشجویان دکتر مطالعاتی بر روی نحوه گسترش این بیماری و ضایعات احتمالی ان داشته باشم. در این ده روز با مدل های مختلف و کالیبراسیون های مبتنی بر داده های واقعی بلاخره به جمع بندی نمودار های زیر فعلا دست یافته ایم.

روند گسترش کرونا در تهران

البته با توجه به طبیعت دینامیکی ویروس و دهها پارامتر از قبیل قابلیت و توان نرسینگ و دستگاهی، هوا، توان شخصی و ... تخمین واقعی رفتار بسیار در این مرحله سخت است. البته با گذر زمان و دستیابی به داده های جدیتر و کامل تر امکان اصلاح مدل را در بر خواهد داشت.

لذا در این مرحله نمودارها غیر قابل ارجاع و استناد ولی به عنوان یک مدل تقریبی برای مدیران کشور و به خصوص آقای دکتر حناچی، شهردار محترم و شورای شهری که متاسفانه در روزهای حیاتی شهر اصلا صدایی از آنها نیست می تواند مفید باشد تا اصلاح کامل مدل برای واگیر و حمله های بیولوژیک در آینده، انشا الله.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین