کد خبر: ۶۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۳

امدادگر آلمانی درخواست کمک کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کریستینا میری، امدادگر آلمانی که روز شنبه توسط مردان مسلح در کابل ربوده شد در یک نوار ویدیوئی که بعد از ظهر امروز در یک نوار ویدوئی از دولت آلمان تقاضا کرده است که برای رهایی فوری او از اسارت یک گروه رباینده تلاش کند.

به گزارش بی‌بی‌سی در این نوار ویدیوئی که بعداز ظهر یکشنبه از یک تلویزیون خصوصی افغانستان پخش شد خانم میری گفت که مورد بدرفتاری قرار نگرفته و سلامت جسمی او نیز خوب است. 

خانم میری در نوار تصویری، چادر سفیدرنگی را به دور خود پیچانده و در حالی که کارت شناسایی خود را در برابر دوربین قرار داده سخن می‌گوید.
وی به صورت شکسته به دری صحبت می‌کرد و از دولت آلمان خواست تا در راستای رهایی او تلاش کند.

فردی که به نمایندگی از گروه رباینده در این نوار ظاهر می‌شود نیز سر و صورت خود را با پتو پنهان کرده و از دولت افغانستان می‌خواهد برای رهایی این گروگان، زندانیان آنها را آزاد کند. او گفت: «ما خانم آلمانی را در اسارت خود داریم و از حکومت حامد کرزی می‌خواهیم زندانیان بی گناه ما را آزاد کند». این نخستین حادثه آدم ربایی ظرف یکسال گذشته در کابل است.

تا حالا هویت گروه رباینده افشا نشده و مسئولان پلیس می‌گویند عملیات جستجو را برای ردیابی عاملان این آدم ربایی و رهایی شهروند آلمانی آغاز کرده‌اند. 

این شهروند ربوده شده آلمانی در یک سازمان ارائه خدمات بهداشتی و اجتماعی رایگان در کابل کارمی‌کرد و روز شنبه در حومه غربی شهر کابل از داخل یک رستوران ربوده شد. کریستینا میری بیست و نه سال دارد و شش ماه پیش به کابل رفته بود. 

پیش از این کلمنتینا کانتونی، یک امدادگر ایتالیایی و سه شهروند فیلیپنی از پایتخت ربوده شده بودند اما در مناطق نا‌آرام افغانستان سلسله آدم ربایی‌ها ادامه داشته است. هنوز سرنوشت یک مهندس آلمانی و چهار همکار افغانش که در ولایت میدان وردک ربوده شدند روشن نیست. از سوی دیگر نوزده شهروند کره جنوبی که حدود یکماه پیش از سوی طالبان ربوده شدند، هنوز در اسارت ربایندگان هستند و این گروه تهدید کرده درصورتی که تکلیف هشت زندانی این گروه از سوی دولت افغانستان روشن نشود تمام گروگانها را خواهد کشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین