کد خبر: ۶۴۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

بیماران مشکوک مبتلا به ویروس کرونا با چه علائمی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند؟

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: تعدادی از افراد با داشتن نشانه های سرماخوردگی همچون داشتن یک نوبت تب و یا احساس گرما نیز به بیمارستان مراجعه می کنند.
بیماران مشکوک مبتلا به ویروس کرونا با چه علائمی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرخانی اظهارکرد: تعداد زیادی از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، به علت مراجعه به بیمارستان و تماس با افراد بیمار در این مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: افرادی که گلودرد و سرفه خشک دارند ممکن است به ویروس کرونا مبتلا باشند و اگر مشکل کاهش هوشیاری، به شماره افتادن تنفس و کاهش فشار خون را دارند به بیمارستان مراجعه کنند در غیر این صورت باید در منزل باقی مانده و استراحت کنند.

فرخانی ادامه داد: علاوه بر آن اگر بیماری ضعف ایمنی همچون سرطان دارد، شیمی درمانی می شود، داروی ایدز و یا کورتون مصرف می کند، به شرط داشتن سرفه خشک، گلودرد و مشکل تنفسی به بیمارستان مراجعه کند.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که بیماری زمینه ای تنفسی، دیابت، بیماری قلبی دارند و یا اینکه بسیار چاق هستند در صورتیکه با مشکل تب، سرفه، گلودرد مواجه شدند بهتر است که به پزشک مراجعه کرده و با دادن آزمایش خون که مشخص شود پایه مشکل وی ویروس بوده و یا سرماخوردگی و در صورت مشخص شدن اینکه مشکل به علت ویروس بوده به بیمارستان مراجعه کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اما متاسفانه هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که با داشتن علائم سرماخوردگی ساده همچون عطسه، سرفه های ترشح دار و خلطی و بدون تب و یا حتی یک نوبت تب به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن تعدادی از افراد هنوز متوجه آن نشده اند که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند و هنوز در بازار مشغول خرید لباس و آجیل شب عید هستند غافل از اینکه ممکن است هم خود آن ها مبتلا شوند و هم اینکه بقیه افراد را مبتلا کنند.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی خراسان شمالی تاکیدکرد: بهترین راهکار جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس ماندن در منزل و رعایت بهداشت فردی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین