کد خبر: ۶۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

حمایت تلویحی شاهزاده های سعودی از بازداشت دو عضو ارشد خاندان سلطنتی

برخی از شاهزاده های سعودی پس از دستگیری "محمد بن نایف" ولیعهد پیشین و "احمد بن عبدالعزیز" از اعضای ارشد خاندان سلطنتی عربستان سعودی با پیوستن به پویش توئیتری حمایت از "محمد بن سلمان" ولیعهد این کشور حمایت ضمنی خود را از این اقدام اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رسانه های منطقه ای و جهانی، پس از بازداشت دو عضو ارشد خاندان سلطنتی عربستان به اتهام "خیانت" به سرعت هشتگ "همه ما محمد بن سلمان هستیم" به ترند اول توئیتر در عربستان تبدیل شد.

بسیاری از امیران سعودی نیز با استفاده از این هشتگ در توئیت های خود و بدون اشاره مستقیم به خبر بازداشت "احمد بن عبدالعزیز" و "محمد بن نایف" به تمجید از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پرداختند.

حمایت تلویحی شاهزاده های سعودی از بازداشت دو عضو ارشد خاندان سلطنتی

روزنامه وال استریت ژورنال شامگاه جمعه گزارش داد که مقامات عربستان "احمد بن عبدالعزیز" و "محمد بن نایف" از امیران خاندان سعودی را پس از ورود و تفتیش منزل ایشان، بازداشت کردند.

به گزارش وال استریت ژورنال این دو امیر از بارزترین شخصیت های سیاسی عربستان بودند و بازداشت آنان با هدف تقویت و تثبیت قدرت "محمد بن سلمان" ولیعهد جوان سعودی و کنار گذاشتن رقبای جدی وی در قدرت صورت گرفته است.

پیشتر در سال ۱۳۹۶ "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در حکم حکومتی، شاهزاده "محمد بن نایف" را از ولیعهدی این کشور خلع کرده و فرزندش |محمد بن سلمان" را به جای وی منصوب کرده بود.

"احمد بن عبدالعزیز" نیز برادر شاه سعودی است که در نوامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) و ساعاتی پیش از بازداشت ۱۱ نفر از شاهزادگان توسط محمد بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شده بود.

این شاهزاده سعودی در دوران پادشاهی ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان مدت کوتاهی پست وزارت دفاع این کشور را بر عهده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین