کد خبر: ۶۴۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

اگر تنهایی را دوست دارید، این فیلم‌ها را تماشا کنید

سینما همیشه رابطه خوبی با انسان‌های تنها دارد. برای خیلی از افرادی که تنهایی را دوست دارند، فیلم‌های سینمایی به دوست‌هایی بی‌آزار و مهربان تبدیل می‌شوند که برای روایت داستانشان، دردسری ایجاد نمی‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

زندگی مدرن و دشواری‌های آن، همه‌ی مردم دنیا را درگیر پیچیدگی‌های خسته‌کننده‌ای کرده است. یکی از آن‌ها ارتباط با افرادی است که تفاهمی با آن‌ها نداریم. بسیاری از آدم‌هایی که هر روز در خیابان، محل کار و وسایل نقلیه عمومی می‌بینیم، معمولا ارتباطی با ما برقرار نمی‌کنند اما می‌توانیم تفاوت‌هایمان با آن‌ها را درک کنیم. گاهی این تفاوت‌ها، آن‌قدر بحرانی و پیچیده می‌شود که آدم‌ها تصمیم می‌گیرند دیوار بزرگی پیرامون حریم زندگی خود بسازند. معمولا این حریم کوچک، افراد زیادی را درون خود جای نمی‌دهد.

اما باز هم رفتارهای متناقض و ناراحت‌کننده‌ای وجود دارد که بسیاری از ما را آزرده می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیریم با دوری از جنجال‌های احتمالی، حریم شخصی خودمان را داشته باشیم. گاهی هم تنهایی یک انتخاب نیست، یک تصمیم است. خیلی‌ها از تنهایی لذت می‌برند چون چون فرصتی را فراهم می‌کند تا شناخت بهتری از شخصیت، روحیه و اصول زندگی خود به دست آورند. این حقیقتی است که بسیاری از سینماگران هم آن را درک کرده‌اند. فیلم‌های متعددی وجود دارد که درباره تنهایی انسان ساخته شده است. بنابراین اگر تنهایی را دوست دارید یا به تماشای انزوای انسان‌ها و رفتارهای آن‌ها علاقه‌مند هستید، این فیلم‌های سینمایی می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما باشند.

اگر تنهایی را دوست دارید، این فیلم‌ها را تماشا کنید

(رانندگی) Drive

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

راننده‌ها معمولا افرادی هستند که از هر فرصتی برای تعامل و گفتگو با اطرافیانشان استفاده می‌کنند. اما راننده فیلم «رانندگی» در اقلیتی قرار می‌گیرد که معمولا حرفی برای مطرح‌کردن ندارند. داستان فیلم درباره مرد جوانی است که صبح‌ها در نقش بدلکار راننده‌ها در فیلم‌های سینمایی کار می‌کند و بعدازظهرها هم در یک گاراژ به مکانیکی مشغول است. اما آن‌چه سکوت او را مشکوک‌تر می‌کند، مسئولیتی است که در ساعات پایانی شب برعهده می‌گیرد. او شب‌ها به سارقان کمک می‌کند تا از محل جرم فرار کنند. اما شرایط ویژه‌ای برای همکاری با آن‌ها دارد.

(۱۲۷ ساعت) 127Hours

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

داستان واقعی انزوای انسان‌ها همیشه جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. این فیلم هم براساس داستان واقعی کوهنوردی آمریکایی ساخته شده است. آرون رالستون کوهنوردی بود که در جمع دوستان و بستگانش به سفرهای ناگهانی مشهور بود. در این فیلم هم او راهی یک سفر ناگهانی می‌شود. هیچکس همراه آرون نیست و اطلاعی هم از سفر او ندارد. اما شرایط مثل همیشه نیست و کوهنورد حرفه‌ای داستان، دچار حادثه‌ای می‌شود که ممکن است زندگی او را نابود کند. در این فیلم جذاب، تماشا می‌کنیم که چگونه انسان می‌تواند در تنهایی تا آستانه مرگ پیش برود.

(مریخی) The Martian

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

ریدلی اسکات یکی از کارگردانان شناخته‌شده‌ی سینما است. او فیلم‌های مانند «گلادیاتور»، «بلید رانر» و مجموعه «بیگانه» را کارگردانی کرده و «مریخی» یکی از جدیدترین فیلم‌های اوست. فیلم داستان فضانوردی به نام مارک واتنی را روایت می‌کند که در کره‌ی مریخ فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌دهد. او باید به زمین بازگردد، بنابراین با همکاری دوستانش آماده بازگشت می‌شود اما حادثه‌ای باعث می‌شود او در مریخ بماند و همکارانش به زمین بازگردند. مارک که تنها مانده است، تصمیم می‌گیرد شرایط زندگی انسانی‌اش را در مریخ بازسازی کند.

(زندگی پای) Life of Pie

 

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

بسیاری از کارشناسان سینما اعتقاد دارند «زندگی پای» موفق شده مسیر جلوه‌های ویژه در سینما را تغییر دهد. این فیلم که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد، ۴ جایزه اسکار هم از آن خود کرد. داستان آن درباره خانواده‌ای هندی است که پس از ورشکستگی، مجبور می‌شوند حیوانات باغ وحشی که صاحب آن بودند را بفروشند. یک مشتری اهل کانادا، حیوانات آن‌ها را خریداری می‌کند و این خانواده مجبور می‌شوند برای انتقال آن‌ها به کانادا، سوار بر کشتی راهی این کشور شوند. اما در طول مسیر، طوفانی سهمگین رخ می‌دهد و همه اعضای خانواده پس از غرق‌شدن کشتی، جان خود را از دست می‌دهد. به جز یک نفر؛ پای. پسرک بیچاره در کنار یکی از ببرهای باغ وحش، سوار بر قایقی نجات در اقیانوس گرفتار است.

(مدفون) Buried

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

حضور آمریکایی‌ها در عراق همیشه برای هالیوود سرگرم‌کننده بوده است. «مدفون» داستان راننده‌ای آمریکایی اما غیرنظامی به نام پائول کانروی است که در عراق کار می‌کند. او پس از حمله ناگهانی تروریست‌ها، به اشتباه توسط آن‌ها دستگیر می‌شود. تروریست‌ها او را بی‌هوش می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند راننده آمریکایی جان خود را از دست داده و او را دفن می‌کنند. اما چند ساعت بعد، کانروی به هوش می‌آید و متوجه می‌شود درون یک تابوت در زیر خاک گرفتار شده است. او تنها یک فندک و یک تلفن به همراه دارد.

(گمشده در ترجمه) Lost in Translation

نمره منتقدان: ۹۵ از ۱۰۰

این فیلم که درسال ۲۰۰۳ ساخته شد، یکی از بهترین فیلم‌های قرن ۲۱ است. سوفیا کاپولا، فرزند فرانسیس فورد کاپولا کارگردان مشهور سینما، کارگردانی این فیلم را برعهده داشت و برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه اسکار شد. داستان آن درباره باب هریس، بازیگر سرشناس و بازنشسته‌ی سینما است. او که از زندگی یکنواخت خسته شده، تصمیم می‌گیرد برای شرکت در یک برنامه تبلیغاتی به توکیو سفر کند. شارلوت هم از زندگی‌اش رضایت ندارد و با همسرش به توکیو سفر کرده است. باب و شارلوت در هتلی که در آن اقامت دارند، بایکدیگر آشنا می‌شوند.

(او) Her

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

واکین فینیکس که این روزها با فیلم «جوکر» جوایز را یکی پس از دیگری کسب می‌کند، در سال ۲۰۱۳ ثابت کرده بود که توانایی‌های بی‌نظیری در سینما دارد. او در فیلم «او» یکی از بهترین هنرنمایی‌های خودش را به نمایش گذاشت اما در نهایت موفق نشد جایزه‌ای را از آن خود کند. ماجرای فیلم در سال ۲۰۲۵ رخ می‌دهد. تئودور توامبلی، مردی درون‌گرا و منزوی است. او از زندگی‌اش رضایت زیادی ندارد چراکه در آستانه طلاق از همسرش کاترین قرار دارد. تئودور نرم‌افزاری هوشمند را خریداری می‌کند که قرار است با او تعامل انسانی برقرار کند. تئودور آهسته آهسته به این نرم‌افزار وابسته می‌شود و تنهایی‌اش تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین