کد خبر: ۶۴۰۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

آمریکا در خرید گنبد آهنین از اسرائیل بازنگری می‌کند

ارتش آمریکا طرح‌هایش برای خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل را به دلیل برخی مشکلات در دو واحد قبلا خریداری شده این سیستم مورد بازنگری قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنبد آهنین یکی از سه لایه دفاع هوایی اسرائیل و واحد ردگیری موشک‌های کوتاه‌برد نظیر موشک‌هایی است که از نوار غزه شلیک می‌شود.

پنتاگون در نظر داشت برای خرید دو آتشبار این سیستم‌ها یک میلیارد دلار هزینه کند.به هر حال آزمایش‌های اولیه نشان دادند که گنبد آهنین با سیستم فرماندهی هماهنگ جنگی آمریکا همخوانی ندارد. اگرچه ارتش آمریکا برای اتصال این سیستم به رادارهای آمریکا و سیستم کنترل و فرماندهی هوایی مشترک در آزمایش‌ها در سال ۲۰۱۹ اقداماتی انجام داده بود.

آمریکا در خرید گنبد آهنین از اسرائیل بازنگری می‌کند

ژنرال مایک مورای، رئیس مرکز فرماندهی ارتش آتی آمریکا در جلسه استماع سرویس‌های نیروهای مسلح مجلس عوام گفت: به دلیل برخی چالش‌ها در قابلیت هماهنگی و برخی چالش‌های سایبری و مشکلات دیگر نمی‌توانیم این سیستم‌ها را به سیستم دفاع هوایی خود متصل کنیم

وی از ذکر جزییات بیشتر در این باره خودداری کرد اما یک منبع به تایمز اسرائیل گفت مشکل کلیدی این بود که اسرائیل حاضر به ارائه منبع کدهای نرم افزار گنبد آهنین نبود. همین باعث شد تا پنتاگون نتواند این سیستم‌ها را با سیستم‌های آمریکایی همسان کند. حالا آمریکا دو واحد گنبد آهنین دارد که نمی‌تواند از آنها استفاده کند.

مورای گفت: بنابراین ما دو آتشبار داریم که بسیار توانمند هستند اما با سیستم دفاع هوایی ما همخوانی ندارند. اکنون آمریکا به دنبال جایگزینی گنبد آهنین در جایی دیگر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
امریکاییها فهمیدن که این سیستم انطور که اسراییلی ها تعریف میکنن اصلا نیست. بنابراین از خریدش منصرف شدند. ولی خودشون به زور سیستمهایی که در برابر موشکهای محور مقاومت ضربه پذیری شون واضح شده رو به کشورهای دیگه میفروشند و اونا هم مجبورند بخرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین