کد خبر: ۶۴۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

ورود مسافر به آبادان، ایذه، مهریز و عسلویه ممنوع شد

 رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید- ۱۹( کرونا) با تصویب این نهاد مدنی پذیرش مسافر و گردشگر در ایام نوروز سال ۱۳۹۹ در این شهر ممنوع شد.
آفتاب‌‌نیوز :

پیش از این تعدادی از مسوولان یزد از مسافران، گردشگران داخلی و خارجی خواسته بودند، این استان را برای سفرهای نوروزی انتخاب نکنند و برای حفظ بهداشت فردی و پیشگیری از شیوع بیمای کرونا که بسیار هم مسری است در منزل بمانند و با توجه به چهار فصل بودن سرزمین پهناور ایران پس از اعلام بهبودی کامل اوضاع و رفع ممنوعیت برای سفرهای سالانه برنامه ریزی کنند.

علیرضا ابویی افزود: در این راستا تا اطلاع ثانوی برپایی هرگونه چادر مسافرتی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر ممنوع است. همچنین سرویس‌های بهداشتی تمامی پارک‌های منطقه بسته خواهد بود.

ورود مسافر به آبادان، ایذه، مهریز، عسلویه ممنوع شد

رییس شورای شهر مهزیز اظهار کرد: تمامی آثار ،ابنیه تاریخی و فرهنگی شهر در بافت قدیم نیز تعطیل است.

ابویی از ممنوع بودن پذیرش مسافر در واحدهای آموزشی و مهمانپذیرهای اداره های شهرستان در ایام نوروز نیز خبر داد.

همچنین فرماندار مهریز شنبه‌شب در کمیته پیشگیری و مبارزه با کرونای شهرستانگفت: برای نظارت بیشتر بر تردد افراد به مرکز شهرستان به عنوان باغشهر استان یزد و پیشگیری از ورود افراد احتمالی به ویروس کرونا و حفظ جان مردم تا اطلاع ثانونی ۱۰ ورودی‌ فرعی به شهر بسته شد.

رضا زارع‌زاده مهریزی افزود: مردم برای تردد باید از ورودی اصلی شهر که تقاطع ولایت و بلوار امام خمینی (ره) است، استفاده کنند و در ورودی اصلی با حضور گروه های بهداشتی و جمعیت هلال احمر، تب سنجی از افراد انجام می‌شود.  رفت و آمد از چند ورودی فرعی دیگر که کار نظارت را برای کنترل کرونا محدود می‌کند، بسته است و مردم فقط از ورودی اصلی شهر استفاده کنند.

۶۰ درصد از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز در شهر زندگی می‌کنند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید و باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت است.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند.

تا ظهرشنبه ۸۱ نفر در استان به کووید -۱۹ مبتلا شدند که تاکنون ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

عسلویه از پذیرش گردشگران معذور است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری عسلویه استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مردم و مسئولان این شهرستان از پذیرش گردشگران معذور هستند و مسافران این منطقه را برای سفر انتخاب نکنند.

سید علیرضا سجادی  افزود: بخاطر شرایط اقلیمی در این فصل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مسئولان و مردم عسلویه از پذیرش گردشگران و مسافران معذور هستند. مبادی ورودی، پارک ها و مکان های تفریحی بسته است و کنترل لازم صورت می گیرد و با افرادی که تذکرهای مسئولان و نیروهای بهداشت و درمان را جدی نگیرند، برخورد قانونی لازم خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری عسلویه بیان کرد: همچنین با تصمیم مسئولان اجرایی استان مبنی بر منع هرگونه اسکان مسافران، این ستاد ایجاد نشده و هیچ مسافری نیر پذیرفته نخواهد شد.

عسلویه در فاصله ۲۸۵ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

ورود گردشگر به ایذه ممنوع شد

فرماندار ایذه گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایذه ورودی‌های این شهر مسدود شدند.

حسین لامی‌زاده اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، مسئولان ایذه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ابتلای مردم شهرستان به این ویروس به کار گرفتند. ورودی‌های ایذه از سمت اصفهان و اهواز با همکاری‌ نیروی انتظامی، راهداری و شبکه بهداشت مسدود و از ورود خودروهایی با پلاک شهرهای دیگر به ایذه جلوگیری به عمل آمد.

لامی‌زاده سلامت مردم را اولویت فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: ایذه سال گذشته پذیرای بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار گردشگر بود اما امسال به دلیل شیوع کرونا از پذیرش میهمانان نوروزی معذوریم.مردم ایذه بسیار میهمان نواز هستند و در فصول دیگر و پس از پایان بحران کرونا در کشور از تمامی گردشگران با آغوش باز پذیرایی خواهند کرد.

رییس شورای اداری ایذه از مسدود شدن جاده ورودی به سوسن سخن گفت و تأکید کرد: بخش سوسن یکی از نقاط گردشگرپذیر شهرستان است که با همکاری بخشداری و پاسگاه انتظامی سوسن از امروز ورود هرگونه مسافر به آن ممنوع خواهدبود و فقط اهالی این بخش حق تردد را خواهند داشت.تاکنون نمونه مثبتی از کرونا در ایذه مشاهده نشده است اما با کمک شهرداری و به صورت مستمر خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر ایذه ضدعفونی می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خواستار لغو مسافرت‌های غیرضروری به استان شد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم با مسافرت‌های غیر ضروری ، برای خود ، مردم و مسئولان استان مازندران مانع و اخلالی در رسیدگی بهتر و سریع‌تر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد نکنند.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی روز یکشنبه در پیامی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت ، ضمن تبریک روز میلاد امام علی ( ع) بویژه به جامعه سلامت مازندران ، افزود : جا دارد از ملت بزرگ و شریف ایران تقاضا کنم اجازه دهند تا مردم مهربان و مهمان نواز مازندران، از دغدغه رفع این ویروس منحوس و مهمان ناخوانده سفره مهرشان رهایی بیابند و سپس به استان مسافرت کنند.

وی تاکید کرد: از تمامی زحمتکشان و مسئولان خدوم بویژه مجاهدان صحت و مدافعان حریم سلامت ملت ایران، جامعه پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشتی و درمانی و نیز جوانان پرشور، مومن و انقلابی استان که با از خودگذشتگی مثال زدنی به یاری هموطنان خود شتافته، عاشقانه و ایثارگرانه همگی در کنار هم در حال خلق حماسه دیگر هستند تقدیر و تشکر می کنم.

امام جمعه ساری ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همراهی و موقعیت سنجی همه مردم و توجه به توصیه های مسئولان در رعایت دقیق نکات بهداشت فردی و جمعی بزودی مشکل بیماری کرونا در کشور ریشه کن شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: بار دیگر ضمن تبریک این روز عزیز، از خدای قادر متعال عاجزانه خواستارم به حق مولود مبارک این روز، کلیه بیمارانی که مبتلا به این ویروس شدند، شفای عاجل عنایت کرده و بزودی این بلیه را از سر ملت نجیب و سرافراز ایران اسلامی رفع کند.

وزارت بهداشت آمار بیمارانی را که ابتلایشان به کرونا در استان تایید شده را تا امروز یکشنبه ۶۲۰ نفر اعلام کرد.

ورودی‌های آبادان به روی گردشگران بسته شد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویڙه آبادان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور راه‌های ورودی آبادان بر روی مسافران و گردشگران از امروز بسته شد.

سید زین العابدین موسوی اظهار داشت: ماموران انتظامی با استقرار در ورودی‌های شهر آبادان مانع از ورود گردشگران و مسافران می‌شوند و اجازه ورود به خودروهای دارای پلاک غیر از آبادان و خرمشهر داده نمی‌شود.

وی به پایش و بیماریابی در ورودی‌های آبادان توسط گروه‌های بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: مسافران و گردشگران در ورودی‌های شهر پایش می‌شوند و در صورت نیاز به مراقبت به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل خواهند شد.این تدابیر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود و اگر شهروندان درست و به موقع همکاری کنند و ما وظایف خود را به خوبی انجام دهیم سلامت شهر تضمین می‌شود.

۶ مورد بیمار مبتلا به کرونا یا کووید ۱۹ در آبادان شناسایی شده است. ۲ نفر از این بیماران مرخص و ۲ نفر در بیمارستان طالقانی آبادان بستری شده‌اند همچنین ۲ بیمار فوت کردند.

ورودی‌های کرمانشاه کنترل می‌شوند

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: ورودی‌های کنترل خواهند شد تا از ورود ساکنان دیگر استان‌ها به کرمانشاه جلوگیری شود.

هوشنگ بازوند یکشنبه شب در حاشیه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کمیته ای امنیتی به منظور کنترل ورودی‌های استان کرمانشاه تشکیل شده است که از فردا بررسی های لازم به منظور کنترل ترددها را آغاز خواهد کرد. مردم نگرانی هایی در رابطه با ورودی ها دارند از این رو تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با اعمال قانون، آموزش و یا اقداماتی از این دست کنترل های لازم را بر روی ورودی ها انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه موضوع کرونا کاملاً جدی است، گفت: تاکنون با پیک این بیماری در استان روبرو نشده‌ایم اما احتمال اوج گیری کرونا در کرمانشاه بسیار زیاد است و ما باید خود را برای رویارویی با آن آماده کنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه مردم تاکنون همکاری خوبی در رابطه با کنترل بیماری کرونا و رعایت موارد بهداشتی داشته‌اند، عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم که در خانه‌های خود بمانند و بیش از پیش به نکات و هشدار های اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی توجه کنند.

وی همچنین از مردم خواست که برگزاری مراسم جمعه آخر سال را لغو کنند و توضیح داد: در صورتی این‌ امر توسط مردم رعایت نشود مجبور خواهیم بود که درب آرامستان ها را ببندیم و طرح های ترافیکی‌را اجرا کنیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در صورتی که مردم رعایت کنند می‌توانیم از این بحران عبور کنیم، گفت: اگر مردم توصیه‌ها را جدی نگیرند و به آنها عمل نکنند بدون شک مشکلاتی جدی برای آنان و استان ایجاد خواهد شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تا عصر یکشنبه شانزدهم اسفند ماه ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تاکنون آزمایش کرونا ۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است و سه نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور ظهر یکشنبه ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۱۳۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین