کد خبر: ۶۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

تاکید العبادی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق

حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر سابق عراق در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در بغداد بر اهمیت تحکیم روابط ایران و عراق بر اساس اصل حفظ حاکمیت و منافع مشترک تاکید کرد.
تاکید العبادی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق
آفتاب‌‌نیوز :

«حیدر العبادی» نخست وزیر سابق عراق در دیدار با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر ضرورت تحکیم روابط عراق وایران بر اساس اصولی مشخص تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی رئیس ائتلاف «النصر» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «العبادی با علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار و با او به طور مفصل درباره اهمیت روابط عراق و ایران، واقعیت این روابط و افق‌های توسعه روابط بر اساس اصل حفظ حاکمیت و منافع مشترک و دخالت نکردن در امور داخلی دو کشور گفت‌وگو کرد.»

به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، العبادی با اشاره به تحولات خطیر منطقه بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق بر اساس اصولی مشخص به منظور تضمین توسعه روابط در راستای منافع دو کشور و صلح و ثبات و توسعه منطقه تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به منظور دیدار با مقامات عراقی در سفری رسمی به بغداد سفر کرده است پیش از ظهر امروز هم در دیدار با مصطفی الکاظمی رئیس سرویس اطلاعاتی عراق گفت که تشکیل دولت مقتدر و کارآمد مبتنی بر رای مردم عراق خواست همیشگی ایران است.

پس از استعفای «محمد توفیق علاوی» از نامزدی نخست وزیری عراق، نام چندین شخصیت سیاسی از جمله حیدر العبادی و مصطفی الکاظمی برای تصدی منصب نخست وزیری دوباره مطرح شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین