کد خبر: ۶۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

کرونا در هرمزگان جان ۵ نفر را گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ پنج نفر در استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شروع این اپیدمی تاکنون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین فرشیدی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۲۶۲ مورد مشکوک کرونا در بیمارستان های استان پذیرش و بستری شدند که تست کرونای ۳۵ نفر از آنها مثبت بوده است.

وی افزود: از این شمار پنج نفر فوت شده ، ۲۱ نفر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده، ۹ نفر بستری هستند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

کرونا در هرمزگان جان ۵ نفر را گرفت

وی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته یک هزار و ۴۰۰ مورد با علایمی نظیر تب، گلودرد و تنگی نفس به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار ۲۰ مورد مشکوک به کرونا با تشخیص پزشکان بستری شدند.

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس ۱۵ نفر، قشم هشت، کیش سه، پارسیان دو، بندرلنگه، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان و جاسک هر کدام یک نفر است.

هشدار جدی نسبت به پرهیز از سفرهای درون و برون شهری

فرشیدی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن انتقاد از عملکرد برخی از مردم استان در بی توجهی به توصیه های بهداشتی، تصریح کرد: مردم باید این توصیه ها را جدی بگیرند ، زیرا در غیر این صورت زنجیره انتقال این ویروس که قدرت شیوع آن بسیار بالا است، قطع نخواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بارها به مردم هشدار داده ایم که تا حدامکان در منزل بمانند و تنها در مواقع ضرورت از خانه خارج شوند، اما متاسفانه طبق گزارش های رسیده شاهد حضور قابل توجهی از مردم در مراکز خرید و بازارها هستیم.

پیشگیری از ورود سه مسافر مشکوک به کرونا به هرمزگان

فرشیدی با اشاره به استقرار تیم های غربالگری در مبادی ورودی استان و تشدید اقدامات مبنی بر پیشگیری از ورود مسافران مشکوک به کرونا به هرمزگان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ورود سه مسافر مشکوک به کرونا به داخل استان پیشگیری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: موارد مشکوک به کرونا در صورت ورود به استان باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر یکشنبه ۱۸ اسفندماه به بیش از ۶۴۰۰ هزار نفر رسیده است که از این شمار ۱۹۴ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین