کد خبر: ۶۴۰۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

هوشنگ ظریف پیشکسوت موسیقی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

مراسم خاکسپاری هوشنگ ظریف پیشکسوت موسیقی ایرانی روز دوشنبه (۱۹ اسفند ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

یکر هوشنگ ظریف هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی ساعت ۱۰ صبح دوشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

خانواده این هنرمند، ضمن تشکر از تمامی هموطنان، علاقه مندان و هنرمندانی که با اعلام همدردی و ارسال پیام ابراز محبت کردند، از عموم هنردوستان خواستند که در شرایط بحرانی فعلی حتی الامکان در خانه‌های خود بمانند و در صورت تمایل به حضور با رعایت کامل هشدارهای ایمنی و بهداشت فردی مراقب سلامتی خود باشند.

هوشنگ ظریف پیشکسوت موسیقی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

با توجه به شرایط فعلی و شیوع کرونا، مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم هوشنگ ظریف ‌سال آینده در فرصتی مناسب و طی مراسمی متناسب با شان این هنرمند برگزار می گردد.

هوشنگ ظریف ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمد. پس از پایان دوره ابتدایی وارد هنرستان موسیقی شد و از حضور اساتیدی چون موسی معروفی، روح‌الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهره مند شد.

وی در دورهٔ عالی هنرکدهٔ موسیقی از محضر استاد علی اکبرخان شهنازی جهت فراگیری ردیف بهرهمند شد. هوشنگ ظریف از سال ۱۳۴۲ به مدت ۱۷ سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت و از جمله شاگردان وی می‌توان به حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی را اشاره کرد.

هوشنگ ظریف نوازنده تار، ردیفدان و مدرس موسیقی سال‌ها سولیست(تکنواز) تار در ارکسترهای متعدد وابسته به وزارت فرهنگ و هنر بود و در اجرای برنامه‌های موسیقی ارکسترهای مزبور در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران همکاری داشت، او اجراهای متعددی با گروه استاد فرامرز پایور داشته‌ است و با این گروه در کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی به اجرای موسیقی ایرانی پرداخته‌ است.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نوازندگی تار در برنامه‌های موسیقی ملی ایران در رادیو تلویزیون ایران به مدت ۲۰ سال، اجرای برنامه‌های موسیقی اصیل و سنتی ایران در شهرهای مختلف ایران و کشورهای دنیا از جمله آمریکا، شوروی، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، آلمان غربی، ایتالیا، مصر، تونس، مراکش، الجزایر، هندوستان، پاکستان، ترکیه و تمام کشورهای اروپای شرقی همراه با ارکسترهای موسیقی سنتی وابسته به وزارت فرهنگ و هنر سابق اشاره کرد..

. او شش سال متوالی عضو هیئت مدیره خانه موسیقی و چهار دوره رئیس هیئت مدیره کانون نوازندگان سازهای ایرانی بوده‌ است و نیز عضو شورای عالی خانه موسیقی بود.

نت نگاری و ویرایش چهار کتاب درباره استاد لطف‌الله مجد، جلیل شهناز و فرهنگ شریف و ابراهیم سرخوش، مجموعه‌های صوتی تکنوازی‌های استاد از جمله دشتی و اصفهان، همنوازی با استاد فرامرز پایور در آثار متعدد ایشان، اجرای گوشه‌هایی از ردیف موسی خان معروفی به کوشش کامبیز روشن روان، کتاب دستور مقدماتی تار، کتاب اول و دوم هنرستان از جمله اثار این هنرمند است.

از این هنرمند طی مراسم ویژه ای در سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل و قدردانی شد.

هوشنگ ظریف شامگاه شنبه بر اثر ایست قلبی دیده چشم از جهان فروبست

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
روحش شاد و یادش گرامی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین