کد خبر: ۶۴۰۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
رئیس پلیس فتای فارس خبر داد:

دستگیری رمال کلاهبردار در فارس

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، ضمن تشکیل پرونده موضوع به‌صورت ویژه در دستور مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
دستگیری رمال کلاهبردار در فارس
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ حشمت سلیمانی دوشنبه ۱۹ اسفند گفت: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش، این فرد در یک گروه واتساپی عضو شده و با فردی که خود را فالگیر معرفی کرده آشنا می‌شود و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده ازسادگی وی اقدام به اخاذی می‌کند.

وی با بیان اینکه متهم با اخذ اطلاعات شخصی و تصاویرهای خصوصی از شاکیه اقدام به اخاذی می کرده است، افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، متهم در یکی از شهرستان‌های تابعه استان شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد در پوشش یک پیر زن با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرده است.

رئیس پلیس فتای فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

این مقام انتظامی از شهروندان و کاربران فضای مجاز خواست که به تبلیغات اغواکننده و دروغین موجود در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سلیمانی از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir، بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
1
رمال بزرگ تبریزی را بگیرید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین