کد خبر: ۶۴۰۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

۲ نفر در اردبیل به علت مصرف الکل جان باختند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: ۲ نفر از اهالی این استان به علت مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست داده و چندین نفر نیز با عوارض شدید در مراکز درمانی بستری شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی شایعه‌سازی عده ای سودجو و فرصت‌طلب مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا در بدن از طریق مصرف و آشامیدن الکل، طی یک روز گذشته ۲ نفر از اهالی استان اردبیل به علت مصرف الکل صنعتی و دست‌ساز فوت کرده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، چندین نفر از اهالی استان هم به علت آشامیدن الکل صنعتی هوشیاری خود را از دست داده و عده‌ای نیز راهی بخش دیالیز شده‌اند.

۲ نفر در اردبیل به علت مصرف الکل جان باختند

بر اساس این گزارش، بررسی تکمیلی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به عنوان الکل طبی و فرآورده دارویی فروخته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، عده‌ای از افراد فرصت‌طلب نیز مشروبات الکلی دست‌ساز آلوده و کشنده را بر اساس شایعه ایجاد کرده خود، به تعدادی فریب خورده جهت نجات از بیماری کرونا فروخته‌اند که خریداران پس از آشامیدن این مواد مهلک، به کام مرگ فرو رفته و یا هوشیاری و سلامتی خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن هشدار به مصرف کنندگان این قبیل مواد اعلام کرد که مصرف و آشامیدن هر گونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست.

در اطلاعیه صادره تاکید شده که مصرف این قبیل اقلام اثرات زیان‌بخشی را به دنبال دارد و باعث مرگ، از بین رفتن بینایی، از کار افتادن کلیه‌ها و سایر مشکلات جسمی و روحی غیرقابل جبران می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز دوشنبه طی مصاحبه ای از افزایش جانباختگان بیماری کرونا به ۱۰ نفر در این استان خبر داد و اعلام کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان نیز به ۷۲ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان ۱۹۰ نفر است، افزود: ۱۱۱ نفر از این تعداد در اردبیل و ۷۹ نفر در دیگر شهرستان‌های استان تحت مراقبت قرار دارند که ۱۲ نفر از آنها در بخش ویژه بستری هستند.

کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین