کد خبر: ۶۴۰۹۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
ویروس کرونا هم به ریه‌ها و هم به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند

کشف جدید پزشکان چینی: اثرات ویروس کرونا تا آخر عمر با فرد بیمار باقی می‌ماند

"تأثیر کووید-۱۹ بر روی بدن انسان شبیه به ترکیبی از عفونت‌های حاد تنفسی ویروسی (به طور خاص سندرم حاد سارس و ایدز است)، زیرا هم به ریه‌ها و هم به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند.
آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان دانشگاه ووهان دریافته‌اند که کرونا ویروس بسیار خطرناک‌تر از آنچه که قبلاً تصور می شد است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از Global Times، کالبدشکافی افراد فوتی ناشی از کووید ۱۹ نشان داد که این ویروس باعث آسیب جبران ناپذیری به ریه ها و سیستم ایمنی بدن می شود. حتی اگر بیمار نیز درمان شود، آسیب به بافت ریه تا ابد با او باقی خواهد ماند. یکی از عارضه احتمالی، تنگی نفس است.

کشف جدید پزشکان چینی: اثرات ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می ماند

پنگ ژیونگ کارمند بیمارستان ژون ژنان گفت: "تأثیر کووید-۱۹ بر روی بدن انسان شبیه به ترکیبی از عفونت‌های حاد تنفسی ویروسی (به طور خاص سندرم حاد سارس و ایدز است)، زیرا هم به ریه‌ها و هم به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند.

دکتر پنگ اندکی پس از انتشار مقاله توسط لیو لیانگ، پزشک کالج پزشکی تونگ جی در دانشگاه علوم و فناوری هوآژونگ، اظهار نظر خود را ارائه داد. تیم لیانگ کالبد شکافی از نه بیمار کروناویروس را که در فوریه درگذشتند انجام دادند.

دکتر پنگ گفت: نتایج کالبدشکافی که لیو به اشتراک گذاشته است به من الهام دادند. بر اساس نتایج آنها، معتقدم اکنون مهمترین اقدام در مرحله اولیه بیماری برای محافظت از ریه‌های بیماران استفاده از فیبروز غیرقابل برگشت است.

فیبروز ریوی تشکیل بافت زخمی در ریه‌ها است که در تنفس آزاد اختلال ایجاد می‌کند. چنین تغییرات پاتولوژیکی در یک زمان در قربانیان سارس و نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در عربستان سعودی مشاهده شد.

براساس مجله پزشکی Lancet، امسال، سی تی اسکن ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در ووهان نشان داد "ظهور تغییرات بینابینی حاکی از پیشرفت فیبروز است".

در حال حاضر بیش از ۹۵ هزار مورد آلودگی به ویروس جدید در جهان تأیید شده است. بیش از ۳ هزار نفر در اثر کووید-۱۹ جان باختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
1
24
...... هر چینی رو
پاسخ ها
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ما رو چی به چینیها که اومدند مصیبت اوردند و رفتند و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
1
هر دم از این باغ بری می رسد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
3
تمام بیماریهای ویروسی واگیر دار از چین شیوع پیدا میکنه به نظر شما علت چیست؟ در طول چندین ساله فقط از چین شیوع پیدا کرده...
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
بیماری ابله مرغان در بدن پنهان میمونه و در آینده تبدیل به زونا در بدن خواهد شد حالا صدا و سیما اینقدر گفت هیچی نیست که کل فامیل ما با مادرو برادرم نه ماسک میزنن نه دستکش میپوشن حالا هم دیگه کسی باور نمیکنه اینارو اگه راست میگید اون اول میگفتید نریم شمال . اگه راست میگید دو هفته همرو تعطیل کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین