کد خبر: ۶۴۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

توصیه هایی برای پیشگیری از کرونا در سالمندان

مسوول کارگروه سلامت سالمندی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سالمندان در برابر بیماری کرونا نسبت به سایرین آسیب پذیرتر هستند، بر خودداری از ترددهای غیرضروری، رعایت بهداشت فردی و تغذیه و استراحت مناسب برای سالمندان تاکید کرد.
توصیه هایی برای پیشگیری از کرونا در سالمندان
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ایوب نافعی ضمن برشمردن برخی نکات مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی سالمندان و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا در آنان، اظهار کرد: آسیب پذیری سالمندان در مقابل ویروس کرونا بیشتر از سایر افراد است، بر همین اساس در نظر گرفتن و توجه به برخی نکات مهم جهت ارتقای مقاومت و سیستم ایمنی و پیشگیری از کرونا ویروس برای این افراد ضروری است.

این متخصص سلامت و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با بالا رفتن سن تغییرات طبیعی در بدن همه افراد ایجاد می شود، ادامه داد: کاهش و ضعف سیستم دفاعی بدن، افزایش بروز بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی -عروقی و دیابت، افسردگی و کاهش جذب ویتامین ها برخی از این موارد است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

نافعی با اشاره به ضعف سیستم ایمنی بدن در سالمندان و اهمیت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: خودداری از ترددهای غیرضروری، رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی محیط پیرامون از مسایل مهمی است که طی این دوره همه گیری باید بیش از پیش رعایت شود.

وی با اشاره به کاهش جذب ریزمغذی ها و پروتئین در دوره سالمندی، تصریح کرد: تغذیه مناسب در این دوره اهمیت بسیار زیادی دارد و در این راستا افزایش مصرف سبزیجات پخته و گوشت سفید و همچنین مایعات فراوان توصیه می شود.

مسئول کارگروه سلامت سالمندی با تاکید بر اهمیت تحرک در سالمندان، اظهار کرد: منظور از تحرک انجام کارهای شخصی، قدم زدن در فضای منزل و تنفس هوای تازه است، چراکه تحرک مناسب در تقویت عضلانی و روحیه افراد تاثیر بسیار مثبتی دارد.

این متخصص سلامت و رفاه اجتماعی در پایان خواب و استراحت کافی را برای این گروه از افراد جامعه با اهمیت دانست و گفت: خواب و استراحت ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری می کند. در نهایت در این روزها فراموش نکنیم که سالمندان بیش از پیش نیازمند توجه و مراقبت اطرافیان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین