کد خبر: ۶۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

الکل‌های مرگبار را چگونه درست می‌کنند؟

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به توزیع الکل تقلبی گفت: توزیع چنین الکلی و مصرف آن توسط سودجویان قابل پیش‌بینی بود اما راهکار جلوگیری از این مساله، توزیع محصولات الکلی به جای فروش الکل در داروخانه‌ها است.
الکل‌های مرگبار را چگونه درست می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: شایعات بی‌پایه‌ای مبنی بر موثر بودن مصرف خوراکی الکل به منظور مقابله با ویروس کرونا منتشر شده و در پی آن، برخی مردم از الکل‌های تقلبی در اهواز و دیگر شهرها استفاده کرده و مسموم شده‌اند.

وی با اشاره به سوءاستفاده افراد سودجو از شرایط کنونی، افزود: افراد سودجو الکل صنعتی زرد رنگ را با مقداری مایع سفیدکننده مخلوط می‌کنند و رنگ این الکل را به سفید تبدیل می‌کنند و در قالب الکل اتانول (طبی) به مردم می‌فروشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه مردم الکل مورد نیاز خود را باید از داروخانه‌ها و مراکز پزشکی تهیه کنند، گفت: مصرف الکل‌های تقلبی خطرات زیادی دارد و موجب نابینایی، نارسایی کبدی و حتی مرگ می‌شود.

سلمان‌زاده گفت: توزیع چنین الکلی و مصرف آن توسط سودجویان قابل پیش‌بینی بود اما راهکار جلوگیری از این مساله، توزیع محصولات الکلی به جای فروش الکل در داروخانه‌ها است.

وی تصریح کرد: جوانان باید از خطر مصرف الکل صنعتی و نیز الکل سفید مطلع شوند تا از مصرف آن پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین