کد خبر: ۶۴۰۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

بزرگترین بازار مسقف جهان تعطیل شد

بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان در راستای کنترل ویروس کرونا به مدت سه روز تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بازاریان تبریز برای کمک به کاهش انتشار ویروس کرونا تصمیم گرفتند از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ اسفند ماه مغازه های خود را تعطیل کنند.

بازار تبریز با یک کیلومتر وسعت بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و معمولا بسیار شلوغ است و یکی از کانون های اصلی احتمال ابتلای مردم به کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه تاکنون نتیجه تست کرونای ۱۴۶ نفر در استان مثبت شده است و ۱۲نفر از این تعداد فوت کرده اند، گفت: ۵۴ نفر از مبتلایان به این ویروس در استان نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که بیش از ۴ برابر فوت‌شدگان است.

دکتر محمدحسین صومی خاطرنشان کرد: ۱۰درصد مبتلایان به کرونا بر اثر ارتباطات خانوادگی و ۹۰درصد در بیرون از خانه و اجتماعات مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه ۶۰درصد کل امکانات دانشگاه و مجموعه امکانات استان برای مقابله با کرونا بسیج شده است، گفت: اگر مردم همراهی نکنند هزینه‌های زیادی به نظام سلامت و مردم وارد می شود.

دکتر صومی تاکید کرد: باید ارتباطات خارج از خانه و حضور در اجتماعات محدودتر شود.

وی گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال تاکنون ۲هزار و ۸۲۰نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌های آذربایجان شرقی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۱۲۸ نفر بستری شده اند و از ۷۵۰نفر نمونه گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین