کد خبر: ۶۴۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

تولید دوربین‌های حرارتی ویژه غربال بیماران کرونایی توسط وزارت دفاع +عکس

متخصصان متعهد صنعت دفاعی ‌موفق شدند از سرریز فن‌آوری‌های دفاعی، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در دهها مرکز پرتردد به مرحله تولید انبوه برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان متعهد صنعت دفاعی ‌موفق شدند از سرریز فن‌آوری‌های دفاعی، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در دهها مرکز پرتردد به مرحله تولید انبوه برسانند.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، متخصصان متعهد صنعت دفاعی با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات مداوم موفق شدند از سرریز فن‌آوری‌های دفاعی دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا ‌را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در مراکز پر تردد و رفت و آمد نظیر فرودگاههای کشور ، به مرحله تولید انبوه برسانند و برابر اعلام نیاز برای نصب در سایر اماکن و مراکز مورد نظر در تمام کشور توزیع خواهد شد.

تولید دوربین‌های حرارتی ویژه غربال بیماران کرونایی توسط وزارت دفاع +عکس

امیر سرتیپ شهرام مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاایران) در مراسم رونمایی و تحویل‌دهی دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه ‌با بیان اینکه وزارت دفاع همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، اظهار داشت: ‌همزمان با شیوع بیماری کرونا و اقدامات دستگاه‌های مسئول در کنترل و پیشگیری این بیماری، ‌متخصصان صنعت دفاعی با بسیج تمام ظرفیت‌های علمی و بهره‌گیری از سرریز فناوری های دفاعی ‌موفق به طراحی و تولید دوربین پیشرفته و هوشمند با فن‌آوری کاملا بومی و نرم‌افزاری های داخلی شدند.

وی دقت بالای اندازگیری بهتر از نیم درجه سانتی‌گراد را از مزیت‌های این سامانه بومی عنوان کرد و افزود: سرعت عمل در تشخصی درجه دمای بدن افراد به صورت آنی و تشخیص و شناسایی همزمان چند نفر ‌از ویژگی‌های این دوربین ‌به شمار می‌رود به گونه‌ای که این دستگاه فردی که دمای بدنش بالاتر از حد طبیعی باشد را شناسایی می کند و برای شناسایی افرادی که احتمالا به بیماری کرونا مبتلا باشند به عنوان یک پایش اولیه مناسب است.

تولید دوربین‌های حرارتی ویژه غربال بیماران کرونایی توسط وزارت دفاع +عکس

امیر سرتیپ شهرام با بیان اینکه این محصول ‌از نظر کیفیت با محصولات خارجی مشابه قابل رقابت است، تصریح کرد: ‌تولید این محصول با قیمت های بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه ‌تولید این دوربین‌ها تاکنون در انحصار چند کشور از جمله‌ آمریکا، ژاپن، چین و ... بوده است، گفت: ‌متختصصان توانمند صنعت دفاعی در شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران)‌ با تلاش‌های شبانه‌روزی و تحقیقات فراوان موفق به طراحی و تولید ‌این دوربین‌ها شدند و پس از تست موفقیت‌آمیز در چندین فرودگاه و مراکز حساس و پرتردد به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

 

امیر سرتیپ شهرام با بیان اینکه ‌خط تولید انبوه این محصول در شرکت صنایع الکترواپتیک وزارت دفاع‌ راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: ‌به زودی برابر اعلام نیاز دستگاه های مختلف کشور ، مبادی ورودی کشور و فرودگاه‌ها و اماکن حساس به این سامانه مجهز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ‌هم‌اکنون این دوربین‌ها چند ‌فرودگاه ‌نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد این دوربین‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز وزارت دفاع گام‌های ارزشمندی در تولید کیت‌های تشخیص کرونا، تولید انبوه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک های فیلتردار، تولید لباس‌های فشار مثبت، آمبولانس، برانکارد و تخت ویژه بیماران مبتلا به این ویروس برداشته است و این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران بصورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
0
وزارت دفاع همواره در کنار مردم بوده است؟؟
عع
|
Germany
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
0
ویروس کرونا چرا وارد کشور ما شد مگه ما با چین همسایه بودیم اندازه این کشور شایدم بیشتر کشته دادیم باید یکی پیدا بشه جواب بده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین