کد خبر: ۶۴۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

کرونا جان ۷ نفر در هرمزگان را گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ هفت نفر در استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه مورد فوتی جدید در استان نداشته ایم.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین فرشیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز ۳۴۹ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بودند که از این شمار نتیجه آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده است.

وی افزود: از مجموع افراد مبتلا، ۴۸ نفر ترخیص شده، ۱۴ نفر بستری هستند و هفت نیز فوت کردند.

کرونا جان ۷ نفر در هرمزگان را گرفت

فرشیدی با تاکید بر پرهیز مردم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی در شرایط حاضر، گفت: از شهروندان خواستاریم تنها در صورت لزوم و شرایط حاد به مراکز درمانی مراجعه کنند و از این راه سلامت خود و اطرافیانشان را حفظ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی کووید ۱۹ در بندرعباس، گفت: این بیمارستان با ظرفیت پذیرش ۳۶ بیمار با همکاری سپاه پاسداران در محوطه مقابل ساختمان سوختگی شفا در بندرعباس برپا شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان شامل بخش اورژانس و بخش پذیرش موقت بیماران با مشکلات تنفسی است که بیماران پس از تریاژ و ویزیت توسط طب اورژانس در صورتی که نیاز به انجام بررسی و آزمایشهای تکمیلی داشته باشند به صورت موقت در این بیمارستان بستری می شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین