کد خبر: ۶۴۱۳۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل مطرح شد؛

ظریف: آمریکا مانع فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران برای مبارزه با کرونا است

وزیر خارجه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت:تحریم‌های آمریکا بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، با ارسال نامه‌ای به آقای آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که رونوشت آنرا برای روسای همه سازمان های بین المللی و همتایان خود در سراسر جهان فرستاد، پایان تحریم های دولت ایالات متحده — را که مانع عمده ای برای مبارزه با شیوع کرونا در کشورمان است— خواستار شد.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف در این نامه تاکید کرده است که علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع کروناویروس، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

ظریف: آمریکا مانع فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران برای مبارزه با کرونا است

وزیر امور خارجه، تاثیر تحریم‌های ثانویه بر فروش نفت و هم چنین دیگر صادرات کشور توسط بخش خصوصی و در نتیجه کاهش توان دولت برای تامین یارانه کالاهای اساسی شهروندان ایرانی، و کاهش توان بخش خصوصی برای تولید و اشتغال، چندلایه بودن تحریم‌های بخش‌های مالی، حمل و نقل، بیمه و بانکی برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، عدم تامین لوازم و نرم‌افزارهای ناوبری مورد استفاده شرکت‌های هواپیمایی ایران با هدف زمین‌گیر کردن بخش هوایی ایران و اقدامات اخیر شرکت‌های آمریکایی برای مانع‌تراشی در استفاده از فناوری اطلاعات در جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ را به عنوان مثال‌هایی از اقدامات آمریکا بر شمرده که تا حدی در بی‌عملی جامعه جهانی در مقابل اقدامات غیرقانونی دولت ایالات متحده ریشه دارد.

ظریف، توقف فوری تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده علیه مردم ایران را الزامی دانسته و بر وظیفه سازمان ملل متحد و کشورهای عضو در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت ایالات متحده تاکید کرده است و از دبیرکل درخواست کرده است که متن این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر شود.

سید عباس موسوی پیش از این در پیام توئیتری خود به نگارش این نامه اشاره کرده و نوشته بود: دکتر ظریف امروز در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای امور خارجه همه کشورها ارسال شد بر ضرورت رفع تمامی تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
فرزاد
|
Canada
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
دعای عاقبت بخیری که بزرگتر ها برای مان داشتند دعایی بود تا عاقبتی همچون طریف نداشته باشیم. دیپلمات محبوبی که در کمتر از دوسال ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
بعد از مدتها سکوتت . یعنی منتظر بود . و همزمان با ریاست روحانی بر کمیته بحران برگشته .امیدوار شدم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین