کد خبر: ۶۴۱۳۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

ماجرای شایعه درگذشت سید محمد خاتمی

برخی رسانه ها به نقل از یک خبرگزاری اصولگرا مدعی شدند سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات بر اثر کرونا فوت کرده است، اما این خبر تکذیب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری تسنیم نوشت: از عصر دیروز برخی صفحات بی‌هویت در شبکه های اجتماعی اینگونه منتشر کردند که خبرگزاری تسنیم و رسانه های دیگر مانند فارس و اعتماد، خبر فوت آقای محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان را بر اثر کرونا منتشر کرده‌اند! این در حالی است که اساساً هیچ خبری با این محتوا در تسنیم منتشر نشده و بررسی خبرنگار تسنیم نشان داد که فارس و اعتماد نیز این خبر را نشر نداده‌اند. تکذیب این خبر مجعول ساعاتی پیش به صورت رسمی در کانال خبرگزاری تسنیم در تلگرام و همچنین توییتر تسنیم انجام شد، اما بعد از آنکه اقای محمدعلی ابطحی (رئیس دفتر آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری) توئیتی را منتشر کرد، این خبر مجعول در فضای مجازی انتشار گسترده ای یافت!

محمدعلی ابطحی در توئیترش نوشته بود که "زنگ زدم منزل آقای خاتمی. خانمش گوشی را برداشت. می خندید. گفتم چرا می خندید؟ گفت شما چرا تلفن زدید؟ دوتایی می خندیدیم. آقای خاتمی در این وسط گفت با صدای بلند گفت من زنده ام. توی این روزها یک سرفه هم نکردم. پرسید کدام خبرگزاری زده. گفتم."

ماجرای شایعه درگذشت

با توجه به عکسی که اقای ابطحی به توییت خود الصاق کرده احتمالا گفته بود که خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرده!

این درحالیست که همچنان که تسنیم ساعتی پیش از توییت اقای ابطحی رسماً تکذیب کرده بود، این خبر دروغ نیز مثل چندین خبر دیگر این روزها به نام رسانه ها و اشخاص جعل می‌شود و در این مورد نیز به دروغ اعلام شده بود که خبر فوت اقای خاتمی بر اثر کرونا را تسنیم و فارس و اعتماد منتشر کرده اند.

ماجرای شایعه درگذشت

این خبرگزاری نوشته است: آقای ابطحی در توئیت دیگری توضیحاتی راجع به موضوع ارائه کرد. آقای خاتمی نوشت: "خبر فوت اقای #خاتمی در لوگوی جعلی خبرگزاری تسنیم منتشر شد. خیلی ها نگران شدند. من پس از صحبت با آقای خاتمی آن را تکذیب کردم. خبرگزاری #تسنیم لوگو را جعلی اعلام کرده. به موقع هم اقدام کرد. من لوگوی پخش شده را گذاشته بودم تا بدانند آن خبر جعلی را تکذیب میکنم."

ماجرای شایعه درگذشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
1
2
انشاالله همیشه سلامت باشند و مراقب
ناشناس
|
Norway
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
2
2
خدا نگهدار یکی از نجیب ترین سیاستمداران ایرانی باشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
2
2
خارجی پرستها...
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
خدای بزرگ برایمان نگهت دارد تا ظهور اقایمان انشالله
اکرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
فدایت همیشه مستدام باشی انشاالله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین