کد خبر: ۶۴۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

کرمان وارد مرحله هشدار شده است / در خانه بمانید

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان وارد مرحله هشدار شده است چرا که حدود چند صد نفر مشکوک به علائم مثبت در کرمان حضور دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید وحید احمدی طباطبایی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هنگام اتفاق افتادن یک اپیدمی در جامعه افراد را به سه دسته مسئولیت پذیر، منفعت طلب و قربانی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: گروهی مسئولیت پذیر به نکات و مسائل توجه کافی دارند اما افراد قربانی همیشه از شرایط موجود انتقاد می‌کنند وهنوز شرایط را باور ندارد که باید تلاش کنیم این افراد مسئولیت پذیر بشوند.

وی اظهار کرد: در شرایط موجود یکسری اقدامات را مسئولان انجام می‌دهند و در کنار آن مردم باید همکاری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

کرمان وارد مرحله هشدار شده است / در خانه بمانید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه امروز اعلام شد که ۶۵ نفر در کرمان آزمایش آنها مثبت شده است، ادامه داد: باید بگوییم که حدود چهار برابر این افراد مبتلا به کرونا هستند که به بیمارستان مراجعه نکردند در نتیجه هر فرد بیمار دو تا چهار نفر را مبتلا می‌کند لذا ما حدود چند صد نفر بیمار در کرمان داریم.

وی اضافه کرد: ما از دو هفته قبل که شرایط افراد مبتلا را پیگیری کردیم به این نتیجه رسیدیم که افراد مبتلا، سابقه مسافرت داشتند یا با افراد بیمار سایر استان‌ها تماس داشتند اما از هفته گذشته افرادی را داشته‌ایم که هیچ‌گونه سابقه مسافرت یا برخورد با افراد خارج از استان را نداشتند که این امر نشان می‌دهد که این ویروس بومی شده است.

وی با بیان این مطلب که سازمان جهانی بهداشت یک پروتکل را تأیید کرد و در همین راستا وزارت بهداشت اقداماتی را مشخص کرد که باید انجام شود، افزود: افرادی که دارای علائم بیماری خفیف هستند، باید در منزل مراقبت کنند در ادامه افرادی که علائم متوسط دارند باید به پزشک باید مراجعه کنند و در نهایتاً افرادی هستند که نوع شدید را می‌گیرند که باید بیمارستان مراجعه کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، بسیج ملی کنترل ویروس کرونا را راه اندازی کرد، افزود: وزارت بهداشت برای اینکه مردم در منزل باشند، سامانه‌ای را تحت عنوان Salamat.gov.ir راه اندازی کرده است که وضعیت مردم مورد بررسی قرار بگیرد همچنین از طریق تلفن ۱۹۰ از ساعات ۸ صبح تا ۲۳ پاسخگوی سوالات مردم است.

وی با بیان این مطلب که ممکن است چنانچه افرادی که علائم مشکوک داشته باشند و در سامانه شرایط خود را بیان کرده باشند، در این شرایط بلافاصله یک پیامک به مرکز مراقبین سلامت محل زندگی فرد ارسال می‌شود، اظهار داشت: پس از بستری شدن فردی که علائم مثبت قطعی داشته است، بررسی می‌شود که این فرد با چه کسانی ارتباط داشته است و افراد نزدیک به بیمار مورد پیگیری قرار می‌گیرند لذا تقاضا دارم با افرادی که تماس گرفته می‌شود، همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه چنانچه افرادی که دارای علائم متوسط باشند، باید به پزشک مراجعه کنند، اظهار کرد: یکسری مراکز خدمات جامعه سلامت، ۱۶ ساعته علاوه بر مراکز خدمات جامعه سلامت راه اندازی شده است که مردم می‌توانند متناسب با شرایط زمانی که دارند به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

وی با بیان این مطلب که حتی المقدور دنبال این هستیم که مردم یک دفعه وارد بیمارستان نشوند، اظهار داشت: تدارک نقاهتگاه هم دیده شده است چراکه فرد پس از ترخیص نیازمند سلامت کامل هستند.

طباطبایی با اشاره به اینکه کرمان وارد مرحله هشدار شده است چراکه حدود چندصد نفر مشکوک به علائم مثبت در کرمان حضور دارند، بیان داشت: طرح زوج فرد برای ایجاد محدودیت و ممانعت حضور مردم در مراکز و اماکن عمومی است.

وی با بیان این مطلب که با همکاری مردم و دولت ما می‌توانیم این ویروس را زمین گیر کنیم، بیان داشت: هر چقدر ارتباطات اجتماعی پایین‌تر باشد، تعداد مرگ و میر و بیماری کمتر می‌شود، رفتار ما روی دیگران نیز اثرگذار است لذا ماندن در منزل به این معنا است که پیش والدین هم نروند چرا که مسئله مهم و جدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اگر قصد رفتن به مغازه را دارید باید یک نفر برود یا مغازه‌ای را انتخاب کنید که خلوت تر باشد، عنوان داشت: با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و سازمان صنعت، معدن و تجارت چند واحد تولیدی ماسک راه اندازی شده است لذا مشکل ماسک هم حل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اگر علامت دار شده‌اید، باید ارتباط با اعضای خانواده محدودتر شود و در یک اتاق مستقل استراحت کنید، خاطرنشان کرد: نان رزق عمومی مردم است لذا نمی‌توان آن را تعطیل کرد از طرف دیگر همکاران ما نظارت خود را جدی انجام می‌دهند و چنانچه مردم مورد تخلفی را مشاهده کردند، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و یا از آن نانوایی خرید نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین