کد خبر: ۶۴۱۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
رئیس سازمان راهداری:

تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: تهران قرنطینه نیست و راه های مواصلاتی پایتخت باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد اما از همه مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیانشان هرگونه سفرهای غیر ضروری خود را لغو کنند و در خانه بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالهاشم حسن نیا  اظهار کرد: آخرین وضعیت و ارزیابی ترددهای برون شهری نشان می‌دهد که تردد انواع خودروها در محورهای مواصلاتی در هفته گذشته نسبت به هفته مشابه ماه قبل حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است اما این میزان به هیچ وجه راضی کننده نیست و مردم باید سفرهای خود را تا اطلاع ثانوی و برای کنترل این ویروس لغو کنند.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا این است که مردم حتی المقدور از هرگونه سفرهای برون شهری و درون‌شهری خودداری کنند و راه‌های ارتباطی دیگر مانند شبکه‌های مجازی را برای برقراری ارتباط با خانواده و اطرافیان خود انتخاب کنند.

تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست

حسن‌نیا افزود: بر اساس آمارهای موجود روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد خودرو در کشور انجام می‌شود که البته این تعداد در روزهای اوج به دو میلیون تردد هم می‌رسد اما با حساب همین آمار می‌توان گفت که تقریبا روزانه ۳۰۰ هزار تردد انواع وسایل حمل و نقل عمومی و باری در کشور انجام می‌شود که به نوعی قابل توجیه است. از این آمار، روزانه حدود ۲۰۰ هزار تردد کامیون در کشور و راههای مواصلاتی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و میزان تردد اتوبوسها و جابه‌جایی مسافران به حدود ۱۵ هزار تردد و میزان تردد سواری‌های کرایه پلاک عمومی به حدود ۵۰ هزار خودرو می‌رسد.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد این ترددها مربوط به خودروهای سواری است که عمدتاً هدفشان از سفر، اقتصادی یا ضروری نیست و تنها برای تفریح کردن سفر می‌روند؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم این میزان ترددها را به صفر برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
تو این نداری و گرانی و بیماری مردم ا بابا یک ماه سفر نرو یرانتابستون و خرداد ماه تو راهه برو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین