کد خبر: ۶۴۱۴۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
رقابت جهانی برای نجات بشر

۳۵۰۰ پوند دستمزد بگیرید و به کرونا مبتلا شوید

محققان دانشگاه مری کویین برای انجام آزمایشاتی درباره یافتن درمان برای ویروس کرونا به داوطلبان آزمایشات بالینی ۳۵۰۰ پوند دستمزد خواهند داد تا به آنان ویروس کرونا تزریق کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز تحقیقات بیولوژیک دانشگاه مری کویین لندن برای پیدا کردن واکسن ویروس کرونا اعلام کرده که به ۲۴ داوطلب برای شناسایی و تحقیق روی ویروس کرونا نیاز دارد. این گروه تحقیقاتی قصد دارند به این ۲۴ نفر دو نوع ویروس کووید ۱۹ ضعیف شده تزریق کند و به هر کدام از داوطلبان ۳۵۰۰ پوند پرداخت خواهد کرد.

در جریان آزمایش دانشگاه مری کویین، محققان دارویی که توسط شرکت «هوویو» برای ویروس کرونا معرفی شده است را به داوطلبان تزریق می کنند و بیماران به مدت ۲ هفته برای بررسی موفقیت این دارو در قرنطینه خواهند ماند.

۳۵۰۰ پوند دستمزد بگیرید و به کرونا مبتلا شوید!

با این حال کارشناسان اعلام کرده‌اند که بعید است واکسن کرونا برای متوقف کردن شیوع بیماری در شرایط فعلی به موقع تایید و به تولید انبوه برسد.

قرار است تا در ازای پرداخت ۳۵۰۰ پوند به داوطلبان، دو نوع ویروس ضعیف تر به نام‌های ۰C۴۳ و ۲۲۹E تزریق شود. برای دریافت این مبلغ، شرکت کنندگان در پروژه باید دو هفته در قرنطینه بمانند و از رژیم غذایی خاصی استفاده کنند. از دیگر شرایط اجباری برای داوطلبان شرکت در این آزمایش این است که در مدت قرنطینه تمام ارتباطات آنان با دیگران قطع خواهد شد و حق ورزش کردن نیز ندارند.

محققان در مدت زمان قرنطینه با استفاده از تجهیزات حفاظتی بیماران را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهند. این پروژه بخشی از تلاش‌های جهانی برای یافتن درمان ویروس کرونا است که حدود ۲ میلیارد دلار هزینه بر جای گذاشته است.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۳۵ واکسن و دارو را به عنوان کاندیدهای احتمالی درمان کرونا معرفی کرده است که نام داروی شرکت هویوو در میان آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

در حالی که کاتال فریل، مدیر ارشد اجرایی شرکت هویوو ادعا می کند که این شرکت در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد.

رقابت جهانی برای نجات بشر

شرکت‌های داروسازی متعددی از سراسر جهان به کمک دانشمندان دانشگاه هایی همچون آکسفورد، امپریال کالج لندن، کوئینزلند و بایلور نیویورک مشغول رقابت بر سر دستیابی به درمان قطعی کرونا هستند.

محققان در سیاتل هم برای آزمایش واکسن ساخته شده توسط شرکت بیوتکنولوژی «مدرن تراپوتیکس» به دنبال جذب تعدادی دوطلب سالم هستند. آزمایش این واکسن احتمالا از اواخر ماه آوریل آغاز می‌شود و ۱۴ ماه طول می‌کشد اما داوطلبان این آزمایش، نیازی به قرنطینه ندارند. داوطلبان شرکت در این پروژه مبلغی ۱۱۰۰ دلار (۸۳۶ پوند) دریافت می‌کنند.

تمامی داروهای معرفی شده برای درمان کرونا کماکان در مرحله پیشابالینی قرار دارند به این معنی که هنوز بر روی نمونه‌های انسانی مورد آزمایش و بررسی قرار نگرفته‌اند.

کرونا کماکان بدون درمان قطعی خواهد ماند

پیدا کردن روش های درمانی جدید برای بیماری‌ها و توسعه آن‌ها می‌تواند چند سال زمان ببرد چرا که داروهای جدید باید در چند مرحله و به طور گسترده مورد بررسی قرار گیرند. معمولاً هزاران نفر جهت نظارت بر ایمنی، تحمل و اثربخشی داروهای جدید بر افراد باید در مرحله تحقیقات بالینی شرکت کنند و در صورت موفقیت آزمایش‌ها، در مقیاس وسیعی تولید شوند که نیازمند میلیاردها دلار بودجه است و در آخرین مرحله باید توسط نهادهای نظارتی بارها مورد آزمایش قرار بگیرند.

با توجه به این نکات و عدم ساخت واکسن ویروس کرونا تا به امروز، بعید به نظر می‌رسد که این واکسن در صورت ساخت نیز بتواند شیوع کنونی ویروس را متوقف یا کنترل کند.

تا به امروز بیش از ۱۱۹ کشور در سراسر جهان موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را تایید کرده‌اند. براساس گزارش‌ها انگلیس برای ۱۰۰،۰۰۰ مرگ در اثر شیوع ویروس آماده می‌شود. این رقم توسط وزیر اول اسکاتلند، نیکولا استورژون تایید شده و او تأکید کرده است که دولت در حال بررسی بدترین سناریو علمی ممکن در مورد کرونا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
1
اقا این شایعه اس. این ۵ روز پیش تکذیب شده. چرا همینجوری خبر بی منبع میزارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
نام دانشگاه "کوئین مری" صحیح است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین