کد خبر: ۶۴۱۵۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
چین از تلاش‌های ایران در مبارزه با کرونا حمایت می‌کند

پیام رئیس‌جمهور چین به روحانی: آماده انتقال تجربیات به ایران برای مبارزه با کرونا هستیم

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین با ارسال پیامی به «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار همدردی با دولت و ملت ایران که در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند اظهار کرد چین از تلاش های ایران در مبارزه با کرونا حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری چین در این پیام ضمن اظهار همدلی و همراهی با مردم ایران، آمادگی کشورش برای انتقال هرگونه تجربیات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا به ایران را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، رییس جمهوری چین همچنین با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای به روسای جمهوری ایتالیا و کره جنوبی با مردم و دولت‌های این دو کشور نیز اظهار همدردی کرد.

پیام رئیس جمهور چین به روحانی

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (اواخر آذر) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۲۴ تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به سه هزار و ۱۸۹ نفر رسیده است.

در ایران نیز تا کنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن به کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر هم جان باخته اند در ایتالیا هم ۱۷ هزار و ۶۶۰ نفر به کرونا مبتلا و یک هزار و ۲۶۶ تن نیز فوت شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
6
خبر مرگ رییس جمهور چین بیاد . به سبب زقابت اقتصادی با امریکا و جنگ قدرت ما را هم به دردسر انداخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
1
7
اگه مثل شما قم قرنطینه میکردن الان همه چی حل شده بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین